Gå til innhold

Jeg står i fare for å miste jobben min.....er så fortvilet :(

Anbefalte innlegg

Beroligende medisiner (f eks Vival, Sobril) og smertestillende som f eks Pinex forte. A-preparater er narkotiske stoffer. Det er det ikke snakk om her.

Jeg vet jo godt at en eller flere av mine kollegaer har gjort det, siden det ikke er meg. Hvem har jeg ingen aning om. De andre som også har vært inne til avhør med dette granskningsteamet har av en el annen grunn blitt sjekket ut av saken. Det har ikke jeg. Har status som mistenkt.

Jeg er ikke så sikker på at sannheten kommer for en dag akkurat i dette tilfellet. Da må i så fall politiet ha full granskning i saken, og jeg vet ikke hvor høyt de prioriterer slike saker. Hadde kanskje vært noe annet hvis det var snakk om narkotiske stoffer.

Jeg var til UL pga at jeg trengte å vite om alt var ok med fosteret, siden jeg har vært utsatt for psykisk stress over så lang tid.

Fortsetter under...

men har det sluttet å forsvinne medisiner etter at du ble sykmeldt?

Og er det politiet som mistenker deg eller kun arbeidsgiver?

det forsvinner jo ofte B-preparater, spesiellt siden endel avdelinger velger å la det ligge i vanlige hyller uten at det må signeres for slik som med A-preparater.

Hva er det som er borte? Sobril, Vival, Zopiclone?

Det er jo kjempeviktig at du bir renvasket, du risikerer jo å miste autorisasjonen din!!!!!

Ang sykmelding. Så lenge du ble sykmeldt FØR arbeidsforholdet ditt opphører får du like mye utbetalt som om du var på jobb. MEN, hvis du blir friskmeldt mens du er arbeidsledig for så å bli sykmeldt igjen vil du kun få 63% av din normale inntekt. Så det er kjempeviktig at du passer på at du ikke blir friskmeldt uten at du har en jobb.

Men det skal ganske sterke bevis for at de skal kunne si deg opp. Her er det viktig at du får masse hjelp av NSF, snakk med juridisk avdeling.

Uff, for en fæl situasjon!!

Først av alt få fagforbundet på banen, koble inn verneombud, tillitsvalgt etc etc.

Og forbli sykmeldt. Du bør stresse så lite som mulig nå når du er gravid.

Stakkars deg, håper det ordner seg!!

God klem=)

Uttakene stoppet med en gang det ble offentliggjort i avdelingen at det var noen som tok, og at et intert granskningsteam ville komme å snakke med alle sammen etter tur. Noe annet hadde vel vært rart å forvente.... Det er Sobril som er tatt.

Jeg kan ikke miste autorisasjonen så lenge rettsvesenet ikke er på banen håper jeg. Dette teamet er ikke et lag av jurister akkurat.

Jeg får hjelp av NSF :)

Registrerer dere B prep? Eller var det tilfeldig at det ble oppdaget at Sobril var borte?

Har du hatt tidligere rus problemer, psykiske problemer?

Synes det er rart at du blir mistenkt kun fordi du har vært på alle vaktene det har forsvunnet Sobril. Hvis ikke det er deg vil jeg tro det er snakk om flere personer her som har nasket.

Du mister ikke autorisasjonen og du skal ikke miste jobben. Det finnes hjelp for dette, avrusning osv...noe NSF selvfølgelig vet.

Synes kjempe synd på deg. Og ønsker deg lykke til.

Hadde en depresjon for en tid tilbake, men det var lenge før dette skjedde. Har uansett ingenting med saken å gjøre. Aldri hatt rusproblemer av noen art.

Jeg tror også det er flere personer som har nasket. Vi er mange med tilgang i med.skapet. B-prep telles en gang i mnd. Jobber på en spesialavd. slik at det er lettere å ha oversikt med hva som brukes av med. Vi har generelt veldig lite slike med i avd.

Hvis jeg blir siktet i en sak så antar jeg at jeg mister autorisasjonen. Nå er jeg innkalt til dette møtet, så de har vel antagelig bestemt seg på forhånd at de skal si meg opp. Blir kvalm av å tenke på dette. Helt dårlig.

Annonse

Du mister ikke autorisasjonen for å ha tatt Sobril. Nå er jo ikke du skyldig heller.

Vet om en sykepleier som har tatt ketorax, hun ble nøye fulgt opp en periode, var på avrusning osv. Jobber i dag som sykepleier.

men skjønner at det du gjennomgår nå er helt grusomt:(

huff grusomt å lese! føler skikkelig med deg! du må virkelig ikke gi opp og gjøt alt du kan:)

for noen kollegaer du har. En går der og vet at den personen har tatt. frekke faen !!!

skjønner ikke helt hvorfor bare du er mistenkt når det var flere på samme vakt som deg? har dem noen overvåkningskamera der da?

avlegg urinprøve? kanskje det hjelper.

vettu, jeg er nesten 100% sikker på at det er flere som har forsynt seg litt og så totalmessig har det blitt ganske mange tabletter som har forsvunnet..... Da jeg hadde praksis en gang så la jeg merke til at det var litt kultur i den ene avdelingen å ta litt Zopiclone hvis man skulle på dagvakt dagen etter aften fordi mange slet med på sovne tidlig. Det var stor åpnehet om dette utrolig nok

Så kan banne på at sikkert fler på avdelingen din har tenk " ååå, det er jo bare jeg som tar litt, blir ikke lagt merke til".... og så forsvinner det litt for mye.

Tipper avdelingen din kommer til å innføre A preparat prosedyre på alle B preparater fra nå av!!!!!

Ikke la deg skremme, har du alt ditt på det rene så bør du kjøre denne saken til topps, la NSF hjelpe deg! Du må love å holde oss oppdaterte over helgen, jeg syns dette er veldig interessant, angår på mange måter alle sykepleiere dette, Å bli uskyldig mistenkt for slikt er svært uheldig, avdelingen din bør han sabla gode forklaringer på møtet ditt!

Jeg er også helt sikker på det NormaJean, at det er flere som tar. Hvis ikke er eneste mulighet meg, hvilket det ikke er. Hvis det kommer for en dag hvem det er, så har jeg en høne og plukke med dem.... de fleste i avd vet hva jeg gjennomgår nå, med unntak av dette møtet. Det er bare et par stk som vet om det.

Er veldig spent på dette møtet, både jeg, legen min og han fra NSF.

Jeg skal holde dere oppdatert :) Tusen takk for all støtte og engasjement. Det varmer, og er rørende :)

Spør du meg virker det som du er blitt utpekt som en syndebukk.

Hvordan er kollegaene dine? Tror at all info du har gitt i fortrolighet nå blir brukt av noen bak ryggen din. Ville brukt morgendagen på å nøste tråder. Snakket med venner. Hvis det er hold i det, er det godt mulig du er lurt inn i en felle, noe du sikkert er. Da bør du kontakte advokat og høre om en motanmeldelse for trakasering kan være en måte å få rettet søkelyse mot problemet: ARBEIDSPLASSEN.

Masse lykke til. Barnet har det nok fint : )

De må ju se på vilke motiv de forskjellige ansatte hadde hatt att stjele sobril ol, du går ju til psykolog og kan få desse utskrivet til dig på blå recept.... DU hadde ju ikke akkurat trengt o stjele for att få tag i desse...

Annonse

De an ikke bare si deg opp, det har de ikke lov til. Du kan bli suspandert inntil saken er løst eller inntil videre.

NSF har jo jurister, be om hjelp fra de....en jeg også ville ha kontaktet er proffessor i arbeidsrett Henning Jahkelen. Mail adr hans finner du på uio. universitetet i Oslo.

Vi hadde selv en slik sak der jeg jobbet....saken ble løst, Men fot at tellingen skulle være gyldig var det avdelingsleder som måtte komme å telle hver morgen og hver kveld, en stund var vi noe nå som var innlemmet i tellingen...men det var ikke bra nok for politiet.

Tanten min som er jurist sa det slik, har du gjort noe galt og er

i klisj med arbeidsgiver, så si opp selv før de sier deg opp. Har du ikke gjort noe galt, så står du på ditt og beholder jobben....

Hei alle sammen!

Jeg var i drøftingsmøte i dag. Kort fortalt gikk det slik;

De vurderer å si meg opp på grunnlag av at de tror det er jeg som har gjort det, og mener at de har sterke nok indisier på det, samt at de ikke har tillit til meg.

Jeg fikk sagt litt om svakhetene ved denne "etterforskningen".

At politiet ikke har avgjort saken, har ingenting med dette å gjøre sa de. De kunne si meg opp uansett.

De sender ut møtereferat, som skal godkjennes av meg og NSF. Etter at det er returnert fatter de beslutning om oppsigelse, avskjed eller suspensjon.

Dette er livet mitt - helt surrealistisk!

Tusen takk for flotte svar og engasjement *smask*

Huff, dette var ikke bra! Dersom du er uskyldig (noe jeg tar utgangspunkt i at du er :)) så må du bare ikke godta dette! Hva mener verneombud og NSF om saken da? Hvis det er sannsynlig at oppsigelse faktisk blir den utveien de velger så ville jeg tatt advokat. Håper for all del du ikke lar deg bli presset ut, men skjønner samtidig dersom du føler dette blir for mye nå mens du er gravid. Mine telepatiske evner er ikke de beste, men skal prøve å sende avgårde litt kampvilje og pågangsmot til deg :) Jeg heier på deg i alle fall!

Vi avventer til vi ser hva de konkluderer med å gjøre. NSF forberedte meg på at det nok blir oppsigelse, avskjed eller suspensjon. Han lukter vel lunta...Det føltes ikke særlig lovende, helt ærlig. Det aksepteres uansett ikke. Advokat fra NSF blir koblet inn ved neste trekk.

Tusen takk!

Herregud for en røre! Stakkars deg - det er jo helt surrealistisk at det skal kunne gå an for arb.giver å holde på sånn! Kjenner jeg blir provosert på dine vegne her. Bra at du har NSF i ryggen og at du står på ditt - ikke gi deg! Stor klem og lykke til videre

Fy fader, tenk at det GÅR ann...Er selv sykepleier, og får helt vondt i magen når jeg hører denne historien. Kan bare ikke forstå at arb.giver kan oppføre seg på denne måten, på et sykehus. Du burde seriøst gått til media, beste måten å legge press på arb.giver på.

Greit de har sine misstanker, men da skal de misstankene være SÆRDELES godt begrunnet. Så godt at det ikke skal være mulig å høste tvil. til deres avgjørelse.

Jeg hadde ALDRI gitt meg i en slik sak, sliten eller ei.... ALDRI i verden om en gruppe mennesker bør få mulighet til å tråkke sånn på deg, UTEN at du har gjort noe.

Stå på!!!!!! Ikke gi deg!!! Er du uskyldig kommer det for en dag....

Herregud er det mulig? Jeg er også sykepleier, nå har også jeg opplevd å bli sagt opp fordi det var sparing på gang, og siden jeg var gravid så var det lettest å si opp meg..

Denne historien din slår kaka!! De kan jo ikke gjøre dette mot deg, NSF kan jo ikke godta at de avskjediger deg fordi de tror at du har tatt B-preparater, uten å ha bevis for at du faktisk har gjort det!!

Media, var kanskje ingen dum ide, arbeidsgiver fortjener litt press her nå, synes jeg!

Uansett, lykke til!! Håper det ordner seg for deg!

Kjære deg!

Nå må du puste rolig og tenke at du selv har verdens beste samvittighet. Ikke slipp den tanken, det er lett å gjøre det når man er i en presset situasjon. Nå vet du hva som vil skje, du suspanderes - og det må du forberede deg psykisk på. Da vil det nok svi når papiret er der, men da er du forberedt iall fall. Økonomisk går det vel greit så lenge du er sykemeldt, og for din egen skyld må du be om å fortsatt få være det. Da har du iallfall lønn... Men du må stole på advokatene og bruke dem så godt du kan.

Å gå til media, som noen foreslår her, er noe jeg ville ventet med i alle fall. Det er en belastning i seg selv, selv om man kanskje ikke ser det sånn der og da. I tillegg kan det virke mot sin hensikt overfor arbeidsgiver.

Du bør også se om det er noen som har en personlig vendetta mot deg på jobb, som kanskje har smelt litt ekstra med leppa i denne saken?

Finn noen få du stoler på, bruk dem til å snakke med om saken, evt bruk en hjelpetelefon for å avlaste dem (nære mennesker kan gjerne få litt nok i slike sammenhenger, jeg har vært den som ble overøst med detaljer om en sak fra en god venn, og jeg ble etterhvert litt "lei"). Vit at du kan stole på disse menneskene du snakker med evt.

Håper dette ordner seg til ditt beste:-)

Lykke til!!

Jeg synes dette høres vanvittig ut. Sa de hvilke stærke indisier de hadde mot deg? Sa de hvorfor de ikke hadde tillit?

Send en mail til Henning Jahkelen, proffesor i arbeidsrett og jobber ved uio. Du finner mailadressen der. Det gjorde jeg i min sak, ang oppsigelse og sykdom var det og han veiledet meg. Arbeidsgiver ble spake da jeg sa jeg hadde værti kontakt med han og blitt veiledet. Ingen kjenner arbeismiljøloven og arbeidsrett bedre enn han.

Lykke til, og bruk advokatene i NSF. De kan være litt trege, så det hender du må purre og ringe å mase.

Lykke til!

Husk du er sterk, gå med hevet hode og la deg ikke presse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...