Full house Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 5 ivf, 12 frys. Det har vært opp og ned turer, blitt gravid en gang som endte i MA, og har hatt 2 kjemiske resultater. Aldri blitt gravid på frys. Nå sitter jeg her, etter en lang pause fra forsøk, og ruger på 2 fryseegg. Har faktisk ingen håp om at det ender i noe som helst, siden jeg aldri har fått en positiv test ved frys.... Jeg har tynn slimhinne sier legene, den blir aldri over 7 mm. Jeg har ofte spurt om jeg skal gi meg, men får bare beskjed om at jeg må da bruke opp forsøkene mine. Har igjen ett ordinært forsøk nå, som sikkert kommer til å resultere i 10-15 på frys igjen. Jeg er så lei av fryseforsøk, og skuffelser gang på gang! Er det noen som har lyktes etter mange? Har inntrykk av at de fleste som lykkes, klarer det etter et par fryseforsøk.... Eller på de ferske. Jeg er langt fra sliten av det, siden jeg har vært flink til å ta pauser. Men jeg er lei av å ikke lykkes, om dere skjønner hva jeg mener! :-) Har lest litt på de andre trådene her inne, og ønsker alle sammen lykke til!! Klem fra Hansine.
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg har hatt til lørdagen 10 innsett, da blir det frys. Har tre neg. frys fra før (pluss 2 avbrutte), 3 positive "vanlige" - en av de endte i graviditet som ble til en gutt på 3dje forsøket. Jeg har som deg lite trua på frys, så for meg handler det nå om å få brukt opp de 6 egga jeg har igjen for så å gå over på adopsjon. Men, vi vet jo ikke heller. Kanskje det går?? Min søster lyktes på 7 ordinære forsøk. Slimhinnene dine blir antagelig mye bedre når du går på fullt hormonopplegg som ved ordinær IVF/ICSI sånn har det i alle fall vært for meg. Mine slimhinner er heller ikke toppers naturlig, ligger på mellom 7-8 den også. Jeg synes jo det er litt rart at med tynne slimhinner, så mange neg. frys - at du ikke har fått lov til å bruke opp ferskforsøka dine først hvis du vil. Det fikk jeg, hadde egg igjen i frysa men pga. 3 neg frys fra før og min alder så fikk jeg bruke opp ferskforsøka først. Ikke noe diskusjon på det heller. Jeg tilhører Riksen. Lykke til med ruging - du har min fulle sympati for at du er lei nå.
Mazza** Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Heisan, skjønner veldig godt at du er frustrert og lei. Selv har jeg aldri lykkes på ferske forsøk, men fikk en gutt på fryseforsøk for 2 år siden....så jeg vet ikke om sjansene er noe dårligere på frys altså. Jeg fikk faktisk fortalt en historie da jeg var på en av mine siste innsettinger ( ruger for 5 gang nå uten å lykkes), det var nemlig en som nesten hadde gitt opp forsøk da hun ble gravid på 17 forsøket!! Og etter et par år tenkte de at de skulle bare bruke opp det siste dårlige egget som var på frys og da ble hun jammen gravid på første forsøk! Så det er faktisk håp for alle Hansine. Håper inderlig du lykkes denne gangen, at det skal ta så lang tid for noen er blodig urettferdig..... klem fra
Full house Skrevet 17. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2009 Tusen takk for svar begge to! :-) Ja det er litt urettferdig, at noen må holde på så innmari lenge for å lykkes, og det verste er jo at det er ikke sikkert man lykkes til slutt engang.. Det er som jeg sier, jeg kunne gjerne hatt 20 forsøk til jeg, om jeg bare visste at det ble et positivt resultat til slutt! ...Men sånn er jo ikke realiteten, det er gambling hele veien.. Herlig å høre slike historier Mazza*, det får meg på en god dag til å tenke at det er håp. Så lenge det er egg, er det håp, ikke sant? Men jeg er litt mentalt sliten nå, skal innrømme det. Får nesten kvelningsfornemmelser når jeg tenker på at det kanskje aldri blir noe barn utav det. Så mange år bortkastet, der det daglig har kvernet tanker i forbindelse med forsøk i hodet... Klem til dere begge to :-)
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Hei. Du må virkelig være sterk for å ha klart å gå igjennom alle de forsøkene! DET er beundringsverdig. legene sier jo faktisk at de fleste lykkes til slutt - men noen trenger maaange forsøk på å klare det. Ifht fryseegg har jeg fått fortalt på sykehuset at i noen måneder har statistikken for frys vært bedre enn ferskt. jeg har absolutt troen på det. Har hatt 6 forsøk, blitt gravid en gang, og det var på frys. (men mistet). Så ikke gi opp tanken på å lykkes med fryseegg. Kanskje de kan gi deg albyl-e eller noe i tillegg, det har jeg prøvd en gang. lykke til videre!
Full house Skrevet 17. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2009 Takk for det, lykkeønskninger! :-)) Kanskje ikke så sterk, men veldig sta! Og nekter vel å innse en realitet :-p Veldig trist å høre at du har mistet, det er fryktelig urettferdig at det skjer oss som strever så veldig for å oppnå en graviditet. Faktisk fælt uansett.... Jeg har tenkt tanken på å mase meg til Albyl E, iallefall på ferskforsøket jeg har igjen om det ikke lykkes denne gangen her. (Noe statistikken min har bevist at det mest sannsynlig ikke gjør) Hmm.. Tenke tenke. Det er vel bare å hoppe ut i det atter en gang, Så er det iallfall ikke mer å gruble over. Da har jeg jo ikke flere forsøk igjen, og da er jo saken klar... Men det hadde vært forferdelig moro å komme i mål, det har virkelig det!! :-) Håer du lykkes snart!! Klem
vinden1 Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 hansine, jeg heier på deg! har selv hatt seks innsett, null resultat, og går snart mot 3 nye. med maaange negative følelser i bagasjen, men samtidig med et håp, og så lenge legene sier det er et håp, ja, så kjører jeg på!!
Rose69 Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Hei Hansine! Hva sier legene om forebygging av slimhinnene? Hvordan få de tykkere? Hva sier de om eggkvaliteten? Du er utrolig sterk og utholdende som har holdt ut så lenge! *bøyer meg i støvet* Jeg har tatt skrittet videre og gleder meg til en hverdag uten spray,sprøyter og bivirkninger! Ønsker deg masse lykke til videre!! :-) Klem fra gamle hønemor
Full house Skrevet 21. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2009 Heihei! På st olavs sier de at det er ingen "kur" mot for tunne slimhinner. Jeg har spurt om å få prøve Albyl E, men fikk til svar at det var det ingen vits i... Så for å være ærlig har jeg ikke turt å mase mer, for jeg opplever det som at det blir oppfattet som mas... Nå er jeg på rugedag 8, på mine 2 fryseegg. Kjenner absolutt ingenting, bortsett fra de valige mensenmurringene. Skal ha mensen (Iflg syklus) om 4-5 dager, så den dukker nok opp denne gangen også. Har ikke forventinger om noe annet :-) Klem til dere!
Barnedrøm Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Du er jo virkelig en person som gir mange håp og tro på at det er mulig :-) Det handler om å dyrke fram de gode eggene og gi dem nok sjanser til å komme frem fra "opplaget" vårt. Er spent på hvordan det har gått med deg? Og hvis det ikke gikk om du har noen nye triks på lager? Du ser kanskje ikke dette innlegget da det er en stund siden du skrev. Du har i hvertfall inspirert meg til å begynne å skrive her også. Jeg har hatt 7 negative forsøk - uten tegn til at det har vært noe. Hadde jevnlige små mensmurringer sist gang, men det endte neg for en uke siden. Har prøvd metformin, prednisolon, Medrol, ekstra ovitrelle, akupunktur mm. Jeg vurderer event å prøve meg i Nottingham England der de kromosomtester eggene før innsett. For å få vite om det i det hele tatt nytter. Barnedrøm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå