Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her.

Jeg er i min 13 pp, hadde en SA i juli. Var hos gynekolog i august for å sjekke at det ikke er noen spesiel grunn til at jeg ikke blir gravid, bortsett fra at jeg straks er 38 år, og overvektig. Hun sa at alt så fint ut, og at hvis jeg ikke var gravid før jul, skulle jeg ta kontakt så vi kunne "stimuliere litt ekstra" Les: Pergo.

Nå har jeg arvet en pakke pergo av en venninne, som jeg er veldig lysten på og prøve med en gang og IKKE vente helt til jul, begynner og bli lei av å vente.....

Kan vel ikke skade så veldig og prøve de tablettene "litt før tida"? Er bare 5 tabletter. Vet jo at kuren tilpasses hver enkelt bruker, men har helt regelmessig sykluser på 28 dager.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg syns heller du bare skal spare den pakken, og spare noen kroner på det. E ikkje særlig lurt å putte i seg hormoner uten tilsyn.. Ka om alt krøller seg te da? Så må en vente enda lengre..?!

Vet det e forferdelig fristende!!! Hadde eg syntes sjøl. Meeen!! Litt skummelt og syns eg....never know..!! Risikerer å ikkje få hjelp ennå, hvis du begynne å klure med sånn sjøl.

Hadde tatt kontakt med gyn igjen eg og sagt at du orka ikkje vente lengre. Overdrive litt. Hjelper alltid... "psykisk slitsomt" o.s.v. :) Om du ikkje bare kan få begynne på pergo nå?!?

Aldri lurt å selvmedisinere segsjøl, ihvertfall på noen annens resept! Ikkje bare det at du ikkje vet med sikkerhet ka dette gjør med kroppen din, men det e jo rett og slett lovstridig å ta andres reseptbelagte medisiner.

Skrevet

Hei du:) Må si meg enig med Drømme her. Syns ikke du skal medisinere deg selv. Hvis du søker litt på Pergotime på nettet, så finner du masse informasjon. Og hvorfor det er vikitg med skikkelig undersøkelser, og oppfølging. Skjønner at det er frustrerende:/ Og veldig fristende. Du må velge selv, men jeg syns det høres skummelt ut. Og må samtidig si at det er litt vågalt av venninnen din... Beklager at jeg ikke kan gi deg det svaret du egentlig vil ha:/ Men ønsker deg masse lykke til!!! Og vent en mnd, så ringer du gyn igjen. Og sier at du bare stresser og at det går på psyken din. For det gjør det jo med oss prøvere etthvert. Masse lykke til, og ha en fin dag:)

Skrevet

Enig med Drømme og Silje - ikke legg ut på denne ferden før du har fått tatt en skikkelig sjekk.

Pergo øker sjansen for cyster i underlivet og du bør derfor sjekkes med UL før du begynner på tablettene.

Dumt hvis du blir gravid og så mister eller får komplikasjoner pga nye cyster.

Lykke til da - kan du ikke bare be om resept på pillene før dere har avtalt da ?

Så slipper du jo å hente på apoteket.

Legen ga meg Pergo uten at jeg ba om det - selv om jeg alltid har hatt EL av meg selv, så det er neppe så høy terskel på å få disse....

Skrevet

Dersom du ikke har prøvd Pergo tidligere, så vil jeg nok ikke råde deg til å selvmedisinere deg. Mener å huske at man skulle ta blodprøve på visse dager i syklusen ved bruk av Pergo for å sjekke at man har hatt eggløsning osv. Dessuten vet man jo heller ikke hvilke bivirkninger man får av medisinene. Derfor er det best å ta disse i samarbeid med legen din.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg selvmedisinerte meg med Pergo den måneden jeg ble gravid (og verdens skjønneste lille gutt ligger nå og sover i naborommet her). Men jeg hadde brukt disse flere ganger tidligere (uten resultat, både med bare vanlig Pergo-kur og i forbindelse med AIH) og visste dermed hvordan kroppen ville reagere på medisinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...