Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fullammer, men har litt lite melk så skal prøve å gi litt MME i tillegg. Til vanlig så gir jeg han ei flaske med morsmelk før han legger seg, hvor jeg tilsetter D - vitamindråper. Om jeg skal gi MME dette siste måltidet, skal jeg da også tilsette D vitamin eller er det i fra før? Ser på pakken at det er det, men er det nok? Ble litt usikker nå, og er redd for å gi for mye....

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir også MME, og hun får også d-vitaminer. Det er ikke nok i mme'en har jeg hørt :)

Takk gud for d-vitaminer! Tran er så ekkelt at jeg brekker meg bare jeg åpner korken, selvom det er "sitronsmak"...hehe ;)

Skrevet

jeg fikk beskjed på helsestasjon om at det ikke var nødvendig å gi D-vitamin når lillegutt får mme, for det var nok D vitamin i mme. Da var det heller viktigere å gi tran pga omega 3. Men min lillegutt får bare mme og ikke mm. Mulig det kan være grunnen.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å gi halve mengden både når det gjaldt tran og D-vitamindråper. Det er tilsatt i pulveret men ikke nok. Det beste er selvfølgelig å gi tran, men det er jo ikke alle som vil ha det og da er det viktig med d-vitamindråper. Hvis du fortsatt ammer og det kun er det siste måltidet som blir byttet ut så ville jeg vel gitt han nesten like mye som han får nå.

Skrevet

hmm, da får vel kanskje snuppa for mye d-vitamin i seg da.. Har gitt fem dråper hele tiden (de dagene jeg har husket det).. Tar de skade av dette?:S

Skrevet

Fant dette om d-vitaminer.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamind.htm

"D-vitamin er fedtopløseligt. Det vil sige, at det ikke kan opløses i vand og udskilles med urinen. Man må altså ikke tage for store doser D-vitamin, fordi det så ophobes i kroppen og har skadevirkninge"

Skrevet

Uff, vettu hva. Jeg blir så frustrert jeg. Er fler her inne som har fått beskjed av helsesøster om å gi halv dose d-vit til mme-barna sine. Nå ringte jeg nettopp min helsesøster, og hun sa at jeg skulle følge doseringen som står på d-vitaminflaska.. Det spiller ikke noen rolle at det er litt d-vit i nan'en fra før av sa hun..

Er det rart man blir gal, når en sier ditt og en annen sier datt??

Skrevet

Hei !

Lurte på det samme jeg da mine tvillinger i hovedsak fikk MME. Ingen som kunne svare meg helt før jeg kontaktet en venninne som er enæringsfysiolog. Svaret fra henne var at dersom barnet drikker 1 liter MME erstatning til dagen dekker dette d-vitamin behovet. Altså en må se hvor mye barnet drikker for å finne ut hvor stor mengde en skal gi i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...