dupparn Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Er det noen som har noe tips??? dattera mi på 1 1/2 år går så innover med bena. Har snakket med legen som sier at han håper hun vokser det av seg...har gode sko som støtter godt rundt foten. Ser at hun går enda mer innover når hun har støvler (har kjøpt lette og gode støvler) og når terrenget blir litt tyngre. Ser med skrekk og gru når vinteren kommer og tunge vintersko skal på de små bena hennes, Har vært i røntgen og ingen funn.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Hører eg ikke til her på 1-2 men gir svar likevel:) Jeg hadde dette selv som barn og ble operert da jeg var 10 år. Er veldig obs på min gutt ang dette. Vil gjerne spare han for operasjon for å si det sånn:/ Vi går hos barnefysioterapeut for noe annet, men har tatt opp dette med henne og han sjekkes derfor regelmessig der. Ifølge henne kan inntåing gå seg til innen barnet er 4 år Derfor er ikke dette noe medisinsk problem/tema før det. Så legen din har forsåvidt rett. Personlig vil jeg tro at hvis det ikke er noen funn ved røntgen vil det gå over, mine røntgenbilder viste funn i sin tid. Det er veldig fint at du følger med:) Jeg ville forsøkt en barnefysioterapeut eventuelt en manuellterapeut som kan sjekke hoftene hennes for om det er låsninger i sjelettet som kan føre til at hun går innover. De kan også sjekke bedre enn du om gangen ser normal ut, da de vet mer hva de skal se etter;). Vi hadde en periode hvor jeg syns min gikk litt innover, men da var det en låsning som ble funnet og behandlet. Det vi har fått til råd ellers er å følge med og at han går så mye som mulig uten sko og gjerne på ujevnt underlag. Ikke så lett på høsten/vinteren men prøver da å bruke tøfler inne med myk skinnsåle, ikke faste sko feks. Tror ikke du trenger å ta dette så tungt ennå, det er relativt vanlig med litt pussig gange når de er såpass små, og mest sannsynlig vil dette ordne seg:) Beste man kan gjøre da er egentlig å følge med, og å følge opp magefølelsen hvis man tror noe er galt:) Lykke til!! Litt info: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=10513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå