Gå til innhold

andre som kun servera middagsglas ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg e masse aleine og har ikkje tid og lage so masse middag ... så eg e veldig flink og gje masse middagsglas men han lika d heldigvis;)) men eg føle meg som ei dårlig mor som ikkje laga heimelaga mat til han.. e d andre som kun gjer middagsglas til småtrolla sine ?? han får selfølgelig masse variert kost og masse frukt og grønnsake som eg laga sjølv...;)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var utrolig flink de første 2-3 mnd... så kom sommerferien og mormor hadde ikke stavmikser... da ble det glass... og det har det vært siden... :-)

Har blitt så mye mer avslappet nå. Deilig å ikke stresse med å gjøre alt så riktig lenger!

Bare pass på at din lille stump ikke får i seg noe særlig sukker eller salt så går det nok superdupert med glassmat :-)

Skrevet

Vet du, akkurat det skal du ikke stresse med :) Middagsglass er helt fine og fullgode og sunne måltider!

Her i huset liker ikke poden middagsglass, så derfor får han hjemmelaget. Hadde han likt glass hadde han sikkert fått det iblant, når vi spiser noe som ikke enkelt kan gjøres om til mat for ham også ;)

Skrevet

her fikk hun glass i starten, og innimellom når eg ikke hadde tid eller ork til å lage middag selv, men nå er hun inni en "spise selv" periode, så vi må lage det selv, går mye i karbonadekaker, kokte grønnsaker, potetbåter osv..

Skrevet

I følge helsesøster så kan middagsglass være sunnere enn hjemmelaget mat. Produsentene har så strenge regler å forholde seg til i produksjonen, at minimalt av næringsstoffene forsvinner.

De har også strenge regler for kvaliteten på råvarene.

Så ikke ha dårlig samvittighet for å ty til lettvindte løsninger, ferdigprodusert babymat har høy kvalitet!

Men, jeg mener selvfølgelig at ungene også skal ha hjemmelaget mat, bl.a fordi de skal lære seg å spise det resten av familien spiser. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...