Gå til innhold

Har dere som røyker klart og slutte??

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en god plan, men har ikke klart helt og gjenomføre det ennå... Har trappet ned da, og ska klare og slutte på sikt. Men så var det så masse greier på jobben nå om dagen. Nedbemanning, så jeg vet ennå ikke om jeg er en av de som må pakke sammen og gå.. Derfor har jeg trøsta meg selv med en røyk og to...

Målet er at jeg ska være sluttet til jeg ska til legen på første kontroll;-)

Fortsetter under...

hei du =) titter bare innom.. men ville svare! er snart 22 uker på vei og har ikke slutta og røyke.. trappa ned og røyker kanskje 5-7 røyk om dagen... kanskje mindre..! ikke legen eller jordmor på ultralyd har sagt noe om dette så om du røyker så skal det nok gå bra.. men alltid best og slutte :) er ikke alle som klarer det :( *sign*

har alltid synest det er utrolig stygt og se på gravide som røyker, og har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid, da skal jeg stumpe siggen!

Etter positiv test har jeg ikke hatt samvittighet til å ta et eneste drag.

Synest ikke det var noe problem og slutte med tanke på at det er ikke bare meg selv jeg skal tenke på. Var veeeldig røyksugen første uka, men lever etter mottoet ''alt du gjør under svangerskapet, gjør barnet ditt''

En venninne av meg røyka ca 2 om dagen under hele svangerskapet, å på navlesnoren var det klumper meg tjære, kjempe-ekkelt! :/

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg tok en røyk i løpet av de 5 minuttene jeg venta på graviditetstesten. Tenkte: "Kanskje dette blir min siste..." Og det ble det, for da jeg fikk positivt resultat, slutta jeg tvert.

Røyken hadde smakt såpe en stund, så jeg regna med at noe var i gjære...

Etter at jeg slutta, ga røyksuget seg etter ca. en uke. (Røyka ca. 10 per dag.)

Brukte desverre litt tid på å slutte med de to første. Heldigvis syntes dette ikke under fødsel. Det dumme er at man begynte etter amme perioden. Var ikke meningen å bli gravid denne gangen men hadde allerede kjøpt inn Allan Carr - endelig ikke røyker. Ikke motivert nok og den lå pent i stua. Da jeg fant ut at jeg var gravid beynte jeg å lese med en gang. Brukte relativt god tid (ca en uke) for å være sikker på at jeg fikk med meg. Under lesingen skal man røyke som vanlig. Etter denne uken har jeg vært røykfri :) Har ikke lyst lenger. Kommer tomrommet etter røyken er jeg bare glad jeg ikke lenger røyker og lukter vondt. Denne gangen vet jeg at jeg forblir røykfri resten av livet :)

Lykke til alle som prøver. Ikke gi opp og ikke ha dårlig samvittighet. Dere finner deres metode til slutt :)

Hei :-)

hadde gode forsetter om å slutte å røyke denne gangen, klarte det første gangen, gikk ikke så bra andre gangen, men nå skulle jeg. Det har jeg ikke klart :-( men har trappet ned til under 10 om dagen. og er fortsatt på vei ned. Selv ikke kvalmen har klart å stoppe meg :-(

Lever fortsatt i håpet at jeg skal komme på 0 en dag, legen min regnet med at jeg kom til å klare det, siden jeg var den jeg var %-S..

Annonse

Jeg har heller ikke klart og kutte helt... Men røyker ikke på jobb lenger, har klart og slutte der. Vi er privatbedrift og har røykerom. Så det har ikke vært såå lett... Men har holdt litt igjen på 1-2 røyk for dagen/kvelden. Vært "gressenke" i 3 uker snart, og har 2 barn. Da er det fryktelig godt og nyyyyte en røyk ute på trappa når de er kommet i seng. Men nå når gubben kommer hjem til uka, da er det slutt... (håper eg) Målet er og være sluttet til jeg skal på første kontroll hos legen..

Lykke til alle sammen jaffal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...