Gå til innhold

Har begynt å bekymre meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter at vi har begynt å prøve. Har tildligere hatt en exu og kjenner jeg er litt nervøs for at dette skal skje igjen. Har ikke tenkt så mye på dette til nå, men nå er jeg liksom litt UTSATT igjen. Hadde spiral da dette skjedde og hadde ingen ytre blødning, så da jeg kom på sykehuset ble det hasteoperasjon og jeg måtte fjerne venstre eggleder. Bor nå ca 2 timer fra nærmeste sykehus og jeg vil jo helst ikke miste den siste egglederen min!

Lurer på om jeg burde snakke med dr om dette hvis jeg tester positivt? Sikkert liten sjanse, men likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har akkurat lurt på det samme som deg. Hadde selv en ex.u for snart 6 uker siden. Har siden da ventet på mensen slik at vi kunne starte prøvingen igjen. Legen sa at det var lurt å vente 1pp. Vi har ikke startet på prevensjon igjen, men hoppet av i svingen. Noe som tydeligvis har funket veldig dårlig. Ser ut som jeg har blitt gravid igjen. Har fått flere positive tester. Så nå sitter jeg her å er kjempe redd. Er også redd for at det skal skje igjen, og at det er alt for tidlig (fysisk) å bli gravid igjen. Sikkert en grunn til at vi fikk beskjed om å vente.

Testet positivt første gang på søndagen som var nå(5uker etter operasjonen). Ringte legen på tirsdag etter flere positive tester. Har nå fått time neste uke, hvor jeg da skal bli sendt vidre til tidlig ul. Legen sa at det var greit å få det sjekket siden jeg hadde hatt en ex.u før. Så nå venter jeg spent på hva resultat blir.

Trodde aldri i verden at jeg ville bli gravid så fort igjen. Var forberedt på å prøve en stund fremover nå.

Håper det klaffer fort for dere, og at spira setter seg på rett sted. Det kan være lurt å ringe legen etter pos test. Da slipper du å være nervøs. Og legen min sa selv at det er lurt å få det sjekket når man har opplevd ex.u før.

Lykke til=)

Skrevet

Er en stund siden jeg hadde exu da og har brukt p-stav siden. (Får jo ikke bruke spiral). Har ikke fått TR etter jeg tok ut denne og håper på at det blir orden på systemet etter hvert. Ganske sikker på at jeg hadde EL for et par dager siden og plutselig ble jeg nervøs.

Kom ganske sent på sykehuset sist gang siden blødningene kun var innvendig, men hadde jo hatt vondt som *f* i nesten et døgn da og de visste ikke hvor mye de måtte operere før jeg ble lagt i narkose. Ganske spent når jeg våknet kan man si :P

I forrige svangerskap hadde jeg det problemet at morkaken lå nesten for åpningen, men dette rettet seg helt på slutten av svangerskapet så jeg unngikk keisersnitt. Føler liksom at det har en tendens til å feste seg på "feil" sted :P

Så du syns jeg burde sørge for nøye oppfølging fra lege? Lurer litt på å stikke innom en tur likevel jeg. Gravid eller ikke... Bare for å få alt på det rene så jeg slipper å bekymre meg

Skrevet

Blir spennende å se fremover da. Håper det klaffer fort for dere.

Forstår veldig godt at du er nervøs. Det er ikke noe man har lyst til å oppleve igjen. Siden du fikk ex.u pga spiral vil jeg tro at det er liten sannsynlighet for at det skal skje igjen, siden du ikke har brukt det nå. Men jeg ville alikevel hatt en ul, slik at jeg hadde vært sikker på at den sitter på rett plass. Jeg hadde aldri greid å slappe av hvis jeg ikke hadde fått ul nå.

Gynekologen tror at min ex.u skyldtes blindtarmbetennelse jeg hadde som liten. Men jeg får alikvel u.l for å sjekke, selv om det kanskje er liten sannsynlighet for at det skjer igjen. Det beroliger meg mye. Siden det for min del er så kort tid siden operasjonen så er det også greit å få en graviditet bekreftet/avkreftet. Har hatt en neg test etter operasjonen, men kan jo hende det er noe tull også.

Som du sier så kan du jo dra en tur til legen, så kan du høre litt der hva h'n tror.

Skrevet

Tusen takk for svaret:) Liker ikke å renne ned døra til legen så det er godt å høre deg si det:)

Så da bestiller jeg time i dag for å få litt klarhet.

Masse lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...