Gå til innhold

Hun vil jo ikke ha pupp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg her og maser igjen om tulla mi (3 mnd) som spiser lite om dagen..men jeg lurer sånn på om dette er normalt - hva tror dere?:

I de første 2,5 mnd lå hun på puppen KONSTANT. Hun bodde der. Var sulten hele tiden, vektøkning på øverste percentil uke etter uke, sprutoppkast pga overspising.

De siste to ukene: Det kan gå 3-5 timer mellom hvert måltid. Blir illsint og skriker vilt om jeg legger henne til oftere. Hun vil stort sett ikke ha en "sup" en gang innimellom.Måltidene har vi oftest når hun har hatt en blund - hun må være kjempetrøtt/søvnig for at ammestunden skal bli ok. Jeg ammer henne 3-4 ganger ila natten - da kan hun ligge ved puppen alt fra 5-30 min.

Jeg vet hun er irritert fordi jeg har et veldig trykk i brystene og spruten står når utdrivningsrefleksen begynner. Den vil hun ikke ta, jeg samler det opp i en kopp. Det rare er at om natten tar hun nesten alltid denne spruten. Uansett, trykket har tidligere aldri gjort at hun ikke vil spise. Jeg tror ikke dette er problemet.

Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes 3-5 timer mellom måltidene høres helt riktig ut, jeg. De endrer jo rutinene sine litt etter hvert, også hvor ofte de har behov for mat. Dersom hun legger bra på seg, så får hun sikkert i seg nok :-)

Skrevet

Enig med underveis. Tror de fleste opplever lengre og lengre tid mellom ammingene.

Hvis du er engstelig, ville jeg dratt på helsestasjon og veid.

Skrevet

Lillegutt var også sånn at han lå på puppen konstant de første mnd, og ofte opptil 30 min om gangen.

Nå den siste mnd (blir 5 mnd neste uke) spiser han ikke like ofte lenger, går ofte 3 timer mellom på dagtid nå. Men han er fornøyd, og går fint opp i vekt.

Det nytter ikke å tvinge en baby til å spise, sa ammeveilederen nede på helsestasjonen her. Så jeg tar nå alt med ro og legger han til når han gir tegn til sult. Vil han ikke ha, så venter vi og prøver på nytt en stund etterpå.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg må legge til at vi også "slet" med mange nattmåltider, og da er det normalt at de spiser mindre på dagen. Sånn var det her nå nylig, fra han var nesten 4 mnd.

Fra å spise 1-2 ganger om natta gikk han opp til 4 nattmåltider. Det gikk da utover dagspisingen. Jeg begynte da å putte smokk på natta, sånn at han nå bare spiser 1 gang (etter råd fra hs). Etter at jeg gjorde dette, spiser han nå mer på dagen og tar seg bedre tid med puppen.

Han spiste rett og slett det meste av det han trengte i løpet av døgnet på natta...

Så hvis du vet at vektoppgangen er bra, så kan du ta en natt med å putte smokk i stedet for pupp, så vil det kanskje rette seg. :) (bare forberede seg på at den natta får man kanskje litt mindre søvn selv..)

Skrevet

Takk, takk, takk, takk, takk

Supre tilbakemeldinger! Det er så godt når man får svar på sånne ting, jeg blir så glad!

Skrevet

Bare hyggelig :)

Si fra hvordan det går da :)

Skrevet

Akkurat som det skulle vært oss.. Akkurat samme problem her. Men hvordan er vektøkningen hos dere nå? Sist uke var på 165 gr. her. Tidligere har det ligget på alt fra 200- 350 gr. pr. uke. Gutten min hyler når spruten kommer, og vil som oftest ikke spise mer etter det. Men om natten gjør det ingenting, akkurat som du sier. Skjønner ikke hva det er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...