Gå til innhold

Når begynne med gravidbelte i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av gravidbelte til bilen. Tenkte på det da jeg gikk gravid forrige gang, men det ble aldri noe av. Når skal man egentlig begynne med gravidbelte? Er bare 5-6 uker på vei, det er kanskje ikke nødvendig enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å bruke det i fra begynnelsen. Vet om mange som bruker det og mange som ikke bruker det. Selv burde jeg vært flinkere. På lengre bilturer er jeg flink til å bruke det, men på småturer til butikken o.l. blir det ofte at jeg ikke bytter det fra passasjersete til sjåførsete. MEN skal bli mye flinkere fremover nå. Skulle det skje noe, så vet jeg at jeg kunne gjort mitt for å redde situasjonen. Så har du kjøpt det, så er det like greit å bruke det :)

Skrevet

Takk for svar! Har jo kjøpt det nå, så kan like godt bruke det hvis det er anbefalt :)

Skrevet

Hmm.. Så Trygg Trafikk mener at det ikke hjelper noe ifht sikkerhet, men at det kan være mer komfortabelt for gravide med et slikt belte..? Får se hva jeg gjør, nå har jeg jo kjøpt det.

Skrevet

Kjenner jeg blir brydd av reklame nå. Står jo på eksen til og med at den er testet i sverige og at ett visst % antall gravide redder sine babyer ved å bruke beltet. Flott du la ut den linken. Da kunne det heller vært reklamert for en behagelig biltur for gravide når magen har kommet. Men det er klart at det ville ikke solgt like bra.

Skrevet

Tror de har det de fleste steder som selger barneutstyr. Jeg kjøpte det på Barneland på Sørlandssenteret :)

Skrevet

Om de ikke har det der de selger barneutstyr, så har de det ofte på bilxtra f.eks. og slike type butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...