Gå til innhold

ang pupper,strekkmerker, knipeøvelser og trening:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 4 uker siden, og har noen spm ang vekt og trening og knipeøvelser og pupper:P

første, jeg hadde perfekte strutte pupper før, trengte ikke push up eller noe, har ammet og hadde veldig mye melk, men holder på å slutte nå fordi lille jenta spiser så mye og har ikke tålmodighet med amming!, men gud som de henger! og jeg overdriver ikke, den ene henger veldig mye mer en den andre, og hvis jeg bare har t-skjorte på så ser det jo nesten flatt ut. er det mulig å trene brystmuskler opp igjen? noen som har gjort det? jeg trente jo mye før så tror det var derfor jeg hadde veldig strutte pupper.

men ihvertfall er det sjans for at de kan bli bedre?

og til knipeøvelser

hvor ofte gjorde dere det for at det ble bra nedentil? jeg føler egentlig jeg har kontroll og slikt, men har ikke gjort så mye øvelser for rett og slett så glemmer jeg det

og ang trening

begynte dere å trene etter renselsen var ferdig? for jeg har veldig henge mage fått og gått opp sikkert 5 str, bare store guttebukser som passer såvidt, vil ha tilbake lårene mine

og det ser ut som jeg har fått flere strekk merker ETTER fødsel, går det ann? blekner de etterhvert?

har strekkemerker over hele rumpa og nedover lårene( gruer meg til sommer og svømmehall turer:( ...

er det noen som har erfaring med kremer som fungerer og slikt til strekkmerker??

tusen takk for svar, ble litt langt dette, er overlykkelig over å være mamma, men jeg var veldig fornøyd før med kroppen min ,(sier ikke jeg er grusomt no..) men savner bare kroppen min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg bare at man må innfinne seg med at kroppen forandrer seg etter graviditet og fødsel. Det er noen som ser ut mer eller mindre som før, men de fleste tror jeg nok har en kropp som ikke ser ut som den gjorde før.

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine... For det første er det neppe brystmusklene som gjorde at du hadde struttepupper tidligere, så jeg tviler på om du kan "trene opp" puppene dine. Brystmusklene ligger under selve puppene. Under graviditet erstattes endel av fettet (som utgjør hoveddelen av puppen før man blir gravid første gang) med kjertelvev, som en forberedelse til ammingen. Dette fettet kommer ikke tilbake, og når man slutter å amme, og kjertelvevet blir mindre fordi man ikke ammer lenger, kan det føre til hengepupper siden man da har mindre vev enn før - og mer hud. Det har altså ikke noe med selve ammingen i seg selv å gjøre, men graviditeten. Jeg er nøye med å bruke en god BH hele døgnet, og håper at det kanskje kan hjelpe i alle fall litt?? Men hvordan puppene ser ut etter at jeg slutter å amme vil jeg egentlig helst ikke tenke på... Jeg frykter det kan være lite igjen, i alle fall hvis jeg ligner på min mor. :(

Jeg hadde stygge strekkmerker på magen før fødsel, og fikk noen (ikke så skjemmende) strekkmerker på puppene like etter fødsel. Nå har det gått snart ett år siden knerten ble født, og strekkmerkene er MYE bedre, selv om de absolutt vises enda. De første månedene etter fødsel så det ut som om, som noen så pent uttrykte det på bim, noen hadde voldtatt man min med en rive. Det så grusomt ut. Nå er det altså mye bedre. :) Kremer funker dårlig mot strekkmerker, men jeg har smurt litt med (den ineffektive!!) antistrekkmerkekremen jeg brukte før fødsel, uten at jeg tror den hjalp på noe annet enn økt velvære.

Skrevet

Hei du, og velkommen inn hit=)

Har dessverre ikke så mange svar på det du lurer på selv, men kan ihvertfall dytte den litt oppover for deg;) Jo, en ting; kremer hjelper ikke mot strekkmerker dessverre, siden strekkmerker dannes under huden, og kremen ikke når ned dit! Så akkurat der må du vel bare ta tiden til hjelp tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...