Linnhost88 Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg er arbløs, 14`5 uker på vei, og jeg kommer meg ikke i jobb før jeg skal føde pga en kronisk sykdom (Morbus Crohn sykdom). Dette gjør at jeg kjeder meg mye og har laange dager! Tiden går jo ikke hos meg! Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre på? Har ingen hobbyer, og har prøvd å lese bøker, men mangler tålmodighet! Setter pris på alle innspill!
Spire nr.2 <3 Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Hei!! jeg forstår deg veldig godt,er ikke i jobb selv!! Ser du skriver du ikke har en hobby,hva med å prøve å finne en som passer deg?? Jeg beg.selv med scrapping og kortlaging da jeg ble "hjemmeværende",og det tar mye av min hverdag,og er knallkjekt! Men der er jo veldig mye å velge mellom,men anbefaler deg å prøve å finne en hobby Lykke til
_Amanda_ Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Konsentrasjonen kan trenes opp! Hvis man er vant til å bli mer passivt stimulert (tv, datamaskin, ukeblader), så kan det kjennes litt tungt i starten når man tar opp en bok, men det trenger ikke å forbli sånn! Kanskje du klarer å lese litt hver dag, og etterhvert opplever at du klarer mer når boken begynner å bli fengslende, og du blir mer vant til å lese? Jeg må ofte lese minst 1/3 av en bok, noen ganger halvegs, før jeg virkelig er inne i den. Men da er det til gjengjeld kjempegøy å lese, og jeg klarer nesten ikke å legge boken fra meg! Det finnes så mange spennende opplevelses-verdener i bøker, og det er ofte veldig tilfredstillende når man virkelig er inne i en bok fordi man får anledning til å bruke mye av seg selv og egen fantasi når man leser!
Guldehinn Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Hah! Jeg savner de dagene jeg hadde overskudd til å drive med fritidsproblemer... Hehe... Jeg er bare så trett og sliten at jeg jobber og sover, jeg. Men i de deilige deilige helgene når vi har fri (og høstferien, det er snart høstferie), og de sjeldne dagene der jeg faktisk ikke har allverdens å ta meg til på ettermiddagene, da strikker jeg, eller hekler, eller maler litt, spiller et og annet instrument, og så går det endel tid i dataspill og tv-titting! Ellers kan du kanskje (hvis du klarer, jeg vet ikke hva MC egentlig er, så aner ikke hvor mye bevegelse og/eller overskudd du har) prøve å finne en tur-venninne for lette turer? Jeg går endel alene, og da har jeg lydbøker i ørene (da får man jo lest OG trent litt samtidig, kan det bli bedre?). Bare noen ideér fra en noe rastløs sjel på Vestlandet... =)
Guldehinn Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Ooh, ooh, eller puslespill og lydbøker! Nydelig for de kjipe høstdagene der det pøser ned og er mørkt ute, mens man har fyr på peisen inne, et 5000 brikkers puslespill, en kopp kakao og Harry Potter på CD-spilleren inne... Mmmm...gleder meg plutselig til vinteren!
mamman til to gutter Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Begynn å strikke til babyen. Det er ikke så vanskelig når man først får begynt, hvis ikke du kan strikke fra før. Begynn med noe enkelt, et teppe feks, det kan du strikke frem og tilbake rett. Hvis du googler strikkeskole, så kommer det opp mange treff hvor du kan lære deg å strikke rett og vrang og legge opp og felle, da kommer du veldig langt. Etterhvert kan du lære deg flere ting også. Hvis du har en ordentlig garnbutikk i nærheten hvor de ikke har veldig mye å gjøre på formiddagen, så kan det hende at du kan få noen der til å lære deg litt også.
Linnhost88 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2009 Hadde vært knallgøy å hatt treff og jeg er gledelig med, men jeg har ikke sett at de har det i Bergensområdet... Sku hatt det selv men i leiligheten min er det ikke engang plass til han som vokser inni meg...
Linnhost88 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2009 ÅÅÅ du får det til å høres sååå koselig ut! Alt er notert! Har kjøpt puslespill på 5000 biter og har begynt på rammen, må sikkert sortere flere ganger for det mangler en del rundt den! Takk takk
Linnhost88 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2009 Har tenkt mye på det, men vil vente til jeg vet hva kjønn det er slik at det blir mer spesielt fra meg til småen! Har ikke fått ultralud før i begynnelsen på uke 20 så begynner vel med et teppe
Linnhost88 Skrevet 17. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2009 Skjønner hva du mener... Har lest myyye tidligere og har mitt eget lille bibliotek, men det er som om "lesegleden" har forsvunnet etter at jeg ble gravid. Har kjøpt tre nye bøker og har lest de første kapittlene, før jeg etter tur og orden har lagt dem vekk. Kan alltids prøve igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå