*julybirth* Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg er så sliten om dagen , orker ingenting, og har bare lyst til å sove, selv midt på dagen, er ferdig for dagen tidlig på kvelden og, er dette vanlig ?? har ikke vært til andre svangerskapskontroll enda, skal snart, er det noen som tar tilskudd av forskjellig slag pga trøtthet? noen som vil dele erfaringer ? setter stor pris på det... kjemper meg igjennom dagene, mye kvalme og, vert borte fra jobb og et par 3 dager, ikke mye gøy... håper det går over etter hvert.. Er 2 mnd på vei forresten...
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 hei. jeg kan trygt si at du ikke er alene om dette. Når jeg har fått 3 åringen i seng så må jeg tvinge meg selv til å være våken ihvertfall til kl 21.. Og jeg kan sovne av hvor som helst, vil bare sove hele tiden. Plages også mer og mer med kvalme. Har ikke vært til første kontroll enda, skal ikke før neste uke. Er 8+4 uke på vei..
*Jej* Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Jeg er også veldig sliten og trett fortiden. Er sykemeldt pga av kalme. Så jeg sover faktisk et par dupper iløpet dagen, og jeg er nesten alltid i seng før kl. 21.30. Kvalmen blir bare verre og verre, har lite energi til noe som helst.
Fullt hus :) Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 sover to ganger iløpet av dagen og legger meg gjerne før 9 på kvelden. Kan stupe hvor som helst jeg
Fifrildi Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Er delvis sykemeldt fordi jeg er så trøtt! Etter å ha sovnet i kontorstolen ved flere anledninger (og jeg har ikke engang nakkestøtte på stolen min...!) så fant jeg ut at jeg må hjem og sove når jeg blir for trøtt. Jeg rydder ikke hjemme, lager knapt nok mat og ser ut som en zombie. Det er visst noe med hvor mye energi som brukes når morkaken dannes og så reagerer folk ulikt på dette. De gode nyhetene er at det skal gi seg i andre trimester. For min del - 2,5 uke igjen...
Frk Marge Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 akkuratt sånn har jeg det og... 9 uker i dag og har hatt det sånn siden uke 5
Gjest Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Akkurat slik hadde jeg det i 1.svangerskap! Men fikk ikke sykemelding, bare masse drittslenging fra legen om at det var normalt og at det var sånn det skulle være, og at jeg måtte ta meg sammen. Fikk byttet lege etterhvert, men da var det ikke lagt igjen før jeg uansett skulle i permisjon. Har ikke fått samme tretthet enda, men regner med at den kommer etterhvert.. merker jeg er litt mer sliten enn vanlig, men har nettopp begynt å jobbe igjen og har lange dager, så kommer vel av det også! Men denne gangen går jeg ikke igjennom det samme, ikke verdt det + nå har jeg en liten som krever sitt fra kl. 6 hver morgen i tillegg!
Nine:) Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Trøtt er vel bare forbokstaven... uff, tenker ikke på annet enn å sove:( men det passer seg liksom ikke på jobb..hehe jeg kan le av det ellers, men det er virkelig ille når det står på.. Gleder meg virkelig til dette går over.. Alt kan bare flyte rundt meg hjemme også...klarer ikke å bry meg akkurat nå. Synd ikke den legetimen er litt tidligere enn 7.oktober..-men det virket ikke som om det var noen hast for første kontroll ( kanskje fordi det er tredjemann). Så trasig bimboline, med en sånn lege.Greit at man ikke er syk når man går gravid, men vi reagerer allikavel veldig ulikt på det som skjer i kroppen og noen blir mer utmattet enn andre... For min del er også svangerskapene veldig ulike viser det seg. Det er viktigere å ha litt overskudd til familien kanskje, enn å slite seg totalt ut på jobben hver dag.. hehe og det er så mye enklere å fortelle andre at sånn og sånn burde man gjøre, gitt;)
*julybirth* Skrevet 16. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2009 så godt å høre at det er slik fora andre og, hadde det ikke slik i mitt 1ste svangerskap, men de jo som sagt ikke like, men går det ann å bli sykmeldt pga d da ? trodde det ikke var så lett å bli sykmeldt mga svangerskapsplager jeg men.. ja det er snart sengetid for meg, er snart i uke 9 nå, så håper det gir seg om ikke lenge, tusen takkfor svar alle sammen! godt å vite at jeg ikke er alene....
Fifrildi Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Det var legen min som foreslo at jeg skulle bli sykemeldt, jeg hadde planer om å "slite meg gjennom det". Han bare så på meg og sa at jeg skulle ringe når jeg ombestemte meg. Og det gjorde jeg jo... Nå har jeg vært delvis sykemelt i ca 30% denne uken. Jeg kommer en knapp time senere og går i ett-totiden og da drar jeg rett hjem i seng og sover en time eller to. Jeg må si at dette gjør underverker for meg; det føles lettere mentalt å være gravid når jeg ikke sliter meg ut i grøfta hver dag og i går ryddet jeg opptil flere bøker fra bordet og bort i bokhyllen!
husmus &2 Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 Godt det ikke bare er meg sier jeg. Opp kl 06.00 og det er så vidt jeg klarer å holde øynene oppe fra morgen til kveld. Sovnet på sofaen to dager på rad i 20 tiden, og nå må jeg tvinge meg til å holde meg våken. Egentlig burde jeg bare gi etter. Jeg var overhodet ikke så trøtt forrige gang. Rart. Jeg er helt giddalaus og, totalt uinteressert i jobben min og jeg har AKKURAT begynt å jobbe igjen. Jaja.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Normal leggetid for meg nå for tida er senest 22.30 og da har jeg holdt meg våken lenge og kjempet mot trøttheten en stund. *gjesp* Nå er klokka straks 22 og jeg sovner snart på sofaen, så her er det straks legging. Er forresten i uke 10.
JKM09 Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Er 4+6 og kjenner at trøttheten kommer sigende litt etter litt. Kjennes ut som jeg går med bomull i mellom ørene. Har kanskje litt å si også at jeg har kuttet ut kaffe helt. Var veldig trøtt forrige svangerskap også så jeg vet vel hva jeg har i vente. Det som irriterer meg litt er at sambo (som er en energibombe til alle døgnets tider) ikke helt skjønner at det å skal lage ett barn fra to celler til en hel baby krever mye energi, ergo man blir sliten og vil sove. men det er vel vanskelig for menn å skjønne hva som egentlig skjer i kroppen vår for tiden.
lissin Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Ja, jeg har det også sånn, noen dager kommer jeg hjem fra jobb, og bare må sove i en time, andre ganger holder jeg meg våken til klokka 8 da jeg legger barna, og sovner hos dem, våkner når mannen minskal legge seg, sovner igjen greit, men våkner da ofte i 6 - tida, det eneste livet mitt dreier seg om nå, er å spise ofte,, så jeg ikke blir kvalm, jobbe 100 prosent, og sove. Det er slitsomt, og jeg er i uke 10, og kjenner at jeg gjerne skulle hatt litt mer å by på for barna, og at jeg snart trenger litt plass/tid til meg selv, og noe som er bra for bare meg, kanskje innleggene her, gjør at jeg prøver å få meg gradert sykemeldt, for dette her begynner å tære på psyken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå