EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. september 2009 #1 Del Skrevet 16. september 2009 Da har jeg vært hos jordmor i dag ! Jeg er 35+6 ! Etter igår å ha selv trodd at hun hadde snudd seg, fikk jeg i dag bekreftet at hun nå ligger godt festet med hodet i bekkenet. Jeg har gått til denne akupunktur/jordmoren i 3 uker nå, og hun har fulgt med leiet på barnet og ikke vært i tvil om at det var seteleie inntil idag. Man kjente jo tydelig hodet når hun lå i seteleie. Etter å ha gått med henne slik siden uke 28 var jeg egentlig ikke i tvil selv for å være helt ærlig, men måtte alikevel få det bekreftet. Man kjenner så tydelig hodet når det er oppe, knallhard kule man kan bevege på. Klarte siden igår morges ikke å finne hodet, og hadde fullt av albuer og knær stikkende ut både her og der. Så jeg tenkte: hun må da ha snudd seg ? Jeg turte alikevel ikke å si det til noen, da jeg var SÅ redd for at det skulle være feil ! Jeg fikk tom. jordmoren i dag til å sjekke 3 ganger. Jeg sa til henne: du kan ikke være litt sikker, eller tro eller eller, dette må du være 110% sikker på ! Hun kjente virkelig etter i løpet av den timen jeg var der og fikk modningsakupunktur, 3 ganger til sammen. Konklusjonen hennes var at hun ikke fantes i tvil en gang. Hodet hadde festet seg veldig godt i bekkenet også. Jeg skal imorgen til Ahus for ultralyd og bekkenmåling via ctg røntgen. De skal estimere baby også, så om jeg kan komme dit og få se hodeleie i tillegg, skal jeg slappe 100% av. Jeg må innrømme at jeg er livredd for å komme dit i morgen for å få beskjeden om at hun har snudd seg igjen. Jordmor mente det skulle MYE til før det skjedde, så da satser vi på at hun forblir slik hun ligger nå. Jeg fikk i tillegg i dag tilsendt fødselsjournalen min for min første datter. Det var ks den gang, selvbestemt og jeg fikk aldri vite om hun lå i hode eller seteleie. MEN det var hodeleie det også, og jeg husker jo at hun lå i sete ganske lenge hun også. Selv lå jeg i seteleie til uke 38 i mammas mage, så det kan jo tyde på at det kanskje kan være arvelig ? VEL JEG ER OVERLYKKELIG og håper jeg kan komme inn her i morgen og dobbelbekrefte de gode nyhetene ! Tenk å bli SÅ glad for å få føde haha ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140673139-hurra-hurra-hurra-jenta-mi-har-snudd-seg-fra-seteleie-til-hodeleie-i-uke-36-hurra-hurra-hurra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawbs Skrevet 16. september 2009 #2 Del Skrevet 16. september 2009 GRATULERER! Så fantastisk! Jeg håper min snur seg også.... Vurderer akupunktur, men er litt skeptisk til om det virker eller ei... Kanskje prøve for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140673139-hurra-hurra-hurra-jenta-mi-har-snudd-seg-fra-seteleie-til-hodeleie-i-uke-36-hurra-hurra-hurra/#findComment-140673362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. september 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 16. september 2009 Takk takk Jeg går hovedsaklig til akupunktur hos www.familieklinikken.no for modning, ikke for å snu babyen, MEN jeg tok moxabehandling, som skal snu barna, og jammen har vesla snudd seg. Modningsakupunkturen og generelt akupunkturen, virker til å funke. Tok halsbrann ved første behandling, minsker vannet i beina og hender, hjelper på ryggen etc. Noen er mottagelig for behandling av nåler, andre ikke. Hos meg funker det topp, og jeg tenkte også at jeg gjerne prøver, funker det så er det verdt forsøket eller ? Håper barnet ditt snur seg også !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140673139-hurra-hurra-hurra-jenta-mi-har-snudd-seg-fra-seteleie-til-hodeleie-i-uke-36-hurra-hurra-hurra/#findComment-140674645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawbs Skrevet 18. september 2009 #4 Del Skrevet 18. september 2009 Nå har jeg iallefall startet behandling, så vi får se... Veldig deilig med nålene faktisk. Moxaen var verre - he he, for en stank. Håper naboene ikke tror jeg satt og røyket hasj! Det skulle tatt seg ut. Tror jeg tar det i hagen neste gang og ikke på badet med vinduet åpent som nå... Uansett som du sier: Det er helt klart verdt et forsøk. Fant noen studier som viste at ca 40 % av barna snudde seg uten akupunktur og moxa og ca 60 % med, så det er jo faktisk en økning på 50 %. Ellers får jeg håpe bekkenet er stort nok. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140673139-hurra-hurra-hurra-jenta-mi-har-snudd-seg-fra-seteleie-til-hodeleie-i-uke-36-hurra-hurra-hurra/#findComment-140682113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnJente_m_2Jenter Skrevet 30. september 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2009 Så bra Håper babyen din snur seg, du får si ifra her inne ! Lykke til !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140673139-hurra-hurra-hurra-jenta-mi-har-snudd-seg-fra-seteleie-til-hodeleie-i-uke-36-hurra-hurra-hurra/#findComment-140740670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå