Lilli med småtrolla Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Kunne tenkt meg at det fantes anonym-knapp her, men det får så være På fredag er det 3 uker siden jeg fødte. Jeg er i fin form og de få stingene jeg sydde merker jeg ikke noe til. Jeg blør ikke lengre og jeg og min partner er kjempe klar for samleie! Er det skadelig å ha sex så tidlig etter fødselen?
Gjest Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Nei, det skulle gå fint. Vi ventet også bare 3 uker sist gang (jeg hadde sydd da), og det gikk helt fint. Eneste er at dere bør bruke kondom fram til 6 ukerskontrollen pga infeksjonsfare. Er bare å hoppe i det. Jeg personlig tror det er lurt å begynne igjen tidlig enn å utsette det for lenge.
LilleDachs Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Vi hadde samleie rett etter jeg var ferdig med renselsen- det var ca 4 uker etter fødsel. Gjorde vondt men det ble bedre for hver gang. Kjenntes ut som jeg var blitt veldig stram etter fødselen og måtte varmes litt opp igjen. Så jeg tror ikke det er skadelig å sex når man føler seg klar for det. Men tror det er lurt å være mentalt forberedt på at det kan være vondt og at man kanskje må jobbe litt for å finne tilbake igjen.. Skulle ønske jeg var det ihvetfall.
Suretær Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Gjorde veldig vondt her og, 5 uker etter men det kommer seg fort. Husk prevensjon, eggløsning kommer som kjendt alltid før mens. Jeg fikk min mens bare 12 uker etter fødsel så man vet ALDRI! kos dere: )
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Vi hadde samleie 3 uker etter fødsel, og det gikk helt fint. Bare husk kondom inntil 6 uker etter fødsel, og glidemiddel- hormonene gjør det ofte tørt der nede, og da er det jo ikke så godt.
Panterjenta85 Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Skulle virkelig ønske jeg også var forberedt på at det kom til å være vondt jah... snart 4 uker etter fødsel her.. Men dette med kondom hadde jeg ikke tenkt på gitt.. Men får vel vondt og merker det om alt ikke er som det skal nå i ettertid? Og går vel an å rette opp i det igjen!?
Mamma´n til lillemor Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Jeg orket ikke tanken før etter 7 uker (er vel egentlig ikke så lenge, kanskje) pga en god del sting. Hadde ærlig talt grudd meg litt, men det gikk greit. Ble fort litt sårt, så det ble ikke lange stunden. Men så neste gang var det litt bedre igjen. Hadde trodd det skulle være vondere enn det var.
Gjest yrild Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Wow! Tar av meg hatten for dere jenter!!! Nå hadde jeg en hard fødsel med mye sying, men endog... jeg orket ikke tanken på sex før etter 3 mnd og da gjorde det så inn i helvetes vondt at det ble en måned til (et mer vellykket) neste forsøk! Sexlivet er vel først nå (9 mnd) relativt normalt igjen. Den store lysten kom først tilbake etter at mensen kom...
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 vi hadde sex etter 6 uker trodde det skulle gjøre vondt, er jo det de fleste sier, men det var det ikke. (heldigvis- for var nesten sånn at man gruet seg litt- hørtes dumt ut- var klar da) uff uff hvor er anonym knappen. hehe
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. september 2009 #10 Skrevet 18. september 2009 Nei det er ikke skadelig, så det er bare å hoppe i det. Bare husk glidemiddel og kondom:)
Gjest Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 Føler for å legge til en motvekt for alt det negativ her, for det kan faktisk være helt smertefritt og godt også første gang etter en fødsel, selv uten glidemiddel ;-) Jeg har født 4 ganger og gjennomtatt sexlivet (av egen vilje/lyst) innen 5 uker alle gangene og det har vært 100% smertefritt og faktisk akkurat like godt som før alle gangene. Så det går an det også. Bare sånn at HI ikke trenge rå grue seg halvt ihjel heller ;-)
Gjest Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Og jeg revnet grad 3 etter nr 1 og også litt etter nr 2 og 3, men det var grodd etter et par uker hos meg, så da var det ikke noe problem. Dette svaret er ikke ment som noe negativt mot dem som har problemer altså, men som en oppmuntring til at det trenger ikke være fælt :-)
sykkelpumpe Skrevet 18. september 2009 #13 Skrevet 18. september 2009 Støtter meg til deg Alva! Etter førstemann hadde vi sex innen fire uker uten problemer og etter nummer to gikk det 15 dager. Ikke vondt i det hele tatt. Nå skal det vel sies i samme slengen at uten sting og ta hensyn til var det jo litt mindre komplisert enn det er for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå