Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg begynner å bli ganske frustrert og føler for å henvende meg til noen.

Jeg har gått på p-pillen i 4 år nå ca har gått på 3 ukers brett og en uke fri så etter sist 3 ukers brett slutta jeg. Sist menstruasjon begynte den 26. august. Og det jeg kommer frem til da er at eggløsning skal ha vært ca 8-9 september. Jeg har hatt samleie før og på tiden for Eggløsning og etter. På lørdag begynte jeg å få skikkelig ømme bryster. Her en dag var det til og med ubehagelig å dusje. Dagene etter 9ende hadde jeg skikkelig mensmurring. Det var rett og slett ubehagelig. På toppen av det ble jeg uhyre trett i dag morges. Utfloden har økt og den er helt blank. Blir smålig uvel kvalm i magen når jeg ikke spiser frokost med en gang jeg våkner. (Jeg har aldri pleid å spise frokost med en gang fordi jeg føler for å få våknet litt før jeg spiser) Men nå burde jeg spise med en gang ellers blir jeg småkvalm.

Kan jeg være gravid eller er dette bare pga av at jeg har sluttet på p-pillen? Jeg vet at jeg ikke bør ta en test enda fordi den kan gi feil svar så venter til menstruasjonen er ventet.

Jeg kjenner kroppen min godt og pleier aldri å ha så ømme bryster heller ikke så lenge før menstruasjon. Mensmurringer pleier jeg heller aldri å ha så lenge før mens. Og jeg begynner å bli ganske stresset nå med å vente så jeg kunne godt trengt noen råd. Og evt. Høre hva du/dere mener. Blir helt varm og svett og kvalm av å være så nervøs.

Hilsen nervøs 20 åring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg. Vil først si at da jeg var 18 og 20 ble jeg gravid med 3 glemte p-piller som har resultert i 2 tenåringsbarn. Når jeg sluttet på p-piller for 4 år siden pga at jeg ikke tålte dem mer så tok det over 2 mnd før jeg fikk mensen tilbake. Følte meg så utrolig gravid,men visste at jeg ikke kunne være det pga min x hadde da sterilisert deg. Men fikk det slik du beskriver nå. Husker jeg tok test pga at kanskje ikke steriliseringa hadde virka,men den var neg. Så råder deg til å ta en test om noen dager,eller den dagen du venter ikm så får du svaret. Så lenge du er så ung er det godt mulig du kan være gravid. Jo flere år man går på pillen jo lengre tid tar det somregel før kroppen går i balanse igjen. Masse lykke til

Skrevet

Takk for svar. :) blir mer og mer beroliget av å høre litt fra andre. Samtidig som man ønsker å få barn så vil samboeren vente litt lenger. så kommer garantert til å gråte uansett hva testen vil si. Men når kan jeg ta testen bør jeg vente til tirsdag/onsdag eller kan jeg ta på søndag/mandag? Har hørt at testen kan slå ut positivt ca 8 dager etter EL? Hvia man har blitt gravid.

Skrevet

Hei

Jeg slutta med pillene i juli - samme type som du har brukt (3 uker med piller og en pillefri uke man får blødning)

Da det hadde gått over 50 dager siden pilleslutt og enda ingen mens og heller ingen positiv test - enda jeg hadde veldig mye verking/murring i mage og veldig ømme bryster - dro jeg til gyno.

Magemurringen og de ømme brystene er fordi kroppen ikke har hatt eggløsning på så lenge (for min del hadde jeg brukt pillene 7 mndr da jeg slutta) at den prøver å komme igang igjen, og det er derfor man har disse symptomene.

Kjempeteit - for det er jo akkurat sånn jeg hadde det da jeg var et stykke på vei med begge barna...

I hht gyno så skal murringen og spennet i brystene gi seg når syklus og EL kommer igang igjen - jeg fikk Pergotime for å få igang dette og nå venter jeg på EL til helgen (forhåpentligvis!) og da håper jeg murring og spenn i brystene gir seg - har gått med dette i maaaaange uker nå..

Du skal se det gir seg når du får eggløsning første gang - dette kan jo ta alt fra 2 uker til 1 år etter hva jeg har skjønt.

Legen min sa det var innmari vanlig at det iallefall gikk noen måneder før man fikk eggløsning etter p-piller.

Lykke til !!!

Skrevet

Ville nok vente med testen til ikm dagen. Lykke til hva enn testen vil vise. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...