Gå til innhold

Et lite spørsmål til derer pco/sere...

Anbefalte innlegg

Ble satt på Provera og Pergo for å få igang mens og eggløsning i juli. To uker seinere fikk jeg resept på Metformin og beskjed om å begynne på den med en gang. Kuttet da ut de to andre som etter mitt skjønn var det jeg skulle gjøre...

Lurer på om det er noen av dere som har blitt satt på alle tre samtidig?? Mensen kommer jo uansett ikke av seg selv, ikke med bare Metformin i hvert fall ennå... Lyst å dele noen erfaringer med dette???

Håper på en spire snart...

Fortsetter under...

Ville nok ringt til den legen som du har fått Metformin hos for å høre om du skal gå på alle 3 eller kun Metformin.. Som regel får ein så masse informasjon at en ikke husker alt riktig. Sjekk det ut, bedre det enn å lure.

Hei eg hiver meg på her eg :)

Eg fekk i dag resept på pergo og metformin i dag... Men skal bare ta pergo fra 5 cyklusdag tom 8 cyklus dag.. er dette normalt??? metforminen skal eg ta hver dag...

hva er provera??

håper dere lykkes snart ;)

her var det motsatt. fikk metformin av fastlegen, så var jeg like etterpå til spesialist gynekolog, han gav meg respt på provera og pergo, sa jeg skulle kutte ut metformin, for det kan ta tid lliksom....

tok provera for å få mens, som kom da den skulle (husker ikke helt når den kom) men under mensen (om jeg husker riktig) skulle jeg ta pergo, 5 tabletter. Så da regnet jeg frem til eggløsning og jeg og mannen hoppet masse i køyen! tok flere graviditetstester ca 2 uker etter.

(med pergo får man veldig mange symptomer på graviditet, men var det ikke....) begynte å feste litt, ventet jo på mensen var ikke blitt gravid.... så reiste vi på¨juleferie (dette var i 2007) og jeg hadde gått en stund med mensmurringer og snakket med spesialtisten i forkant av juleferien, om jeg skulle vente på mens før ejg tok pergo, det sa han at jeg skulle, vente... kom jo aldri....!! så da den 29 desember tok ejg enda en graviditetstest, og den var POSITIV! jeg var gravid! på første forsøk av pergo. Fikk jo time av spesialisten første dag etter juleferie, og da fikk vi se gullet vårt på skjermen, en bitteliten baby på ca 4 uker... hun er akkurat nå fyllt 1 år.

Men har pco, og de metformin tablettene har stått i skapet siden den gang og har akkurat begynt på de, for å få meg selv litt mer stabil på flere ting. Kviser har roet seg litt, men er verst når mensen kommer (har hatt den 2 ganger etter jeg sluttet å amme, sluttet i juli ) så mensen er ikke blitt regelmessig av metformin, vet ikke om den kommer til å bli det heller. Har alltid vært slank, men har gått mer ned nå enn jeg har vært noen gang i voksen alder, og føler ikke noen forbedring for det. Kanskje jeg blir bedre om jeg begynner å trene regelmessig? Har ikke trent på LEEEEEENGE.....

men lykke til da!! Håper du finner ut av det.

Metformin er bra, men pergo er bedre, får raskere resultat. Men husk, pergo er sterke tabletter, setter hormonen i full sving. Be prepared...

• 2 uker senere...

Annonse

Og blander du pergo og metformin er det 10% sjangse eller risiko alt ettersom - for flerlinger! Med oss gikk det bra. Her ble det en første gangen, så får vi se neste gang...

Lykke til iallfall!

Ta metformin, det hjelper kanskje ikke direkte på å få mens og El med eng ang, mend et hjelper mot den høye faren for SA man har som pcoser og den gjør at virkningen av pergo blir bedre for oss.

pergo alene virker ofte ikke for jenter med pcos.

Provera er for å få mensen, du kan jo ta det, men jeg ville prøvd uten. Pergo er det normalt og kun ta noen dager i håp at du får El av det.

Metformin har forandret mitt liv, jeg er nå ca 30 kilo lettere, er kvitt kvisene, har regelmessig mens (også takket være osteopati) og jeg får ikke sukker kick/highs lengre.

Jeg har regelmessig EL men blir ikke gravid og vi vil ikke ha barn lengre heller pga mine ødelagte knær og rygg.

Men som sagt.. ta metformin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...