Gå til innhold

har dere alt klart til dåp? vi har ikke ringt kirken en gang vi...

Anbefalte innlegg

hvor god tid bør kirken få beskjed på forhånd at vi skal ha dåp?

Vi skal mest sannsynlig ha dåpen i en annen kirke enn den som er her i nærheten..men må visst ha dåpssamtale i den kirken her vi bor.. men så har vi ikke helt fått i orden lokale til dåpsfesten enda, og kan ikke sette datoen uten at det går i orden heller..

er jeg seint ute ? hehe, kjenner jeg begynner å bli litt stressa, jeg! vil ha dåpen i midten av oktober helst.. da er lillegutt 3 mnd..

hvordan har dere gjort det?

Fortsetter under...

Jeg ringte kirkekontoret og spurte hvilke helger vi kunne ha dåp i hvilken kirke (det sto mellom to kirker for oss). Vi valgte da bare siste helgen i sept siden det passet oss best. I den ene kirken var det ikke gudstjeneste da...

Ellers er invitasjonene sendt, bordkortene laget, servietter og pynt innkjøpt, nytt spisebord er kjøpt og det er ordnet med resten av bord og stoler som vi må låne på jobben min. Maten er planlagt, kakene er bestilt hos mamma og svigermor, bunadsskjortene til meg og storesøster er strøket og dåpslua er prøvd på lillebror. Mon tro om jeg har glemt noe da? Ja, blomstene. Men det tar jeg på sparket fredag eller lørdag neste helg, har jeg funnet ut.

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til kirkekontoret snarest hvis jeg var deg. Ikke sikkert det er gudstjeneste den helgen dere helst vil ha. Og noen helger sier de faktisk også at det ikke passer med dåp. Så bare hopp i det!

ja, hm, får vel ta meg en telefon i morgen da! takk for svar :)

er 2 kirker i 2 forskjellige kommuner det står om her... så derfor vi helst vil vite om vi får låne lokale der vi helst vil ha det.. sånn at vi ikke risikerer å måtte kjøre fra kirken i halvannen time for å komme til festen,.. ;)

Ja vi har alt klar til dåp, (heldigvis) for vi skal ha den på søndag=) Vi fikk brev i posten ca en mnd etter fødsel med datoer for dåpsgudstjenester de neste mnd og ringte da og fikk satt av den vi ville ha.. Julie er ca 2,5 mnd da og en liten mnd yngre en de to andre var da de døpte seg..Men godt å bli ferdig synest jeg=)

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

nei vi har snakket om det, trodde vi fikk brev fra kirken, men det gjorde vi ikke. så har hvertfall snakket med de og funnet ut av hvilken søndager som er mulig før jul, så må vi vel bare sette igang snart, hehe.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...