Gå til innhold

Amming og allergitabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke allergitabletter bruker dere som ammer?

Her i Italia fikk jeg anbefalt (av både barnelege og farmasøyt) Aerius, noe av både HS og lege i Norge fikk beskjed om å ikke bruke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke ta allergitabletter i det hele tatt under amming.

Skrevet

Fikk samme beskjed, jeg, og grunnen er at allergitablettene tørker inn slimhinnene, og kan godt gjør at melken forsvinner. Med mindre man MÅ ta dem, så hadde ikke jeg gjort det. (Men jeg er heller ikke sååå plaget av allergier, da.)

Skrevet

Tror det var Sykehuset i Vestfold hvor noen av barnelegene anbefaler bruk av Aerius. Dette fordi, selv om den går over i morsmelk, gir minst bivirkninger i forhold til at ungen ikke blir sløvet av anti-histaminene. Jeg har brukt Aerius uten problemer i sommer, og datteren min har ikke hatt noen problemer. Det er viktig at også du har det bra. Dersom du er så allergisk at du ikke greier å fungere skikkelig synes jeg du bare skal bruke dem. Det som sies er at når fordelene med å bruke anti-histaminer overgår eventuelle ulemper skal allergimedisiner foreskrives...

Skrevet

Min lege sjekket nøye ut allergitabletter til meg før sommeren. Ifølge nye skriv fra legemiddeltilsynet (tror jeg det var) er loratadin trygg å bruke under amming. Minimalt går over i melka. Jeg har heldigvis ikke trengt å ta så mange tabletter i sommer, men jeg har ikke merket noe på Lillegutt.

Men legen sa at hvis jeg klarte meg uten var det best, men jeg kunne trygt bruke de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...