Gjest Sekretøsa Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jenta er på 3.året i bhg nå, minsten på 2. Iløpet av den tiden har jenta hatt 2 forskjellige primærkontakter, og skal nå få sin 3.dje. Altså, en ny person hvert år å forholde seg til (for oss foreldre). Begge ungene hadde samme kontaktperson ifjor, men i år får de hver sin.. Det jeg "reagerer" litt på er at kontakten til minstemann er assistent i 50% stilling, og 18 år... jeg vet ikke helt om jeg føler meg så komfortabel med det... Er det "lov" å bytte? Og hvordan gjør man det om man ikke vil såre han da?
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Det kommer vel ann på da... Er den ansatte jenta for eksempel flink til å gjøre jobben sin? så syns jeg det hadde vært helt greit å ha henne som primærkontak. Men er hun ikke flink eller har barnet ditt spesielle behov eller noe lignende som gjør at hun trenger en mere faglig og erfaren person som sin primærkontakt, så hadde jeg kanskje snakket med styrer å krevet å få byttet henne over til noen andre.. Men hvis grunnen til at du vil bytte KUN er fordi hun er 18 år og har 50% stilling, så hadde jeg nok ventet litt å sett om hun gjør en god jobb først. og deretter dømt hva jeg syntes om henne som primærkontakt til mitt barn.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Its a HE! Hehe ) Han begynte der i fjor høst, og jobbet på en annen avdeling. Hadde ikke noe med han å gjøre da, annet enn et hei om de var ute... Han begynte på barna mine sin avdeling nå i høst, og jeg har ikke noe intrykk av han egentlig. Han bare er der, om du skjønner... sønnen min liker han tydeligvis ikke, og jeg føler han er litt sånn never mind type..Flink med de store barna, men egner seg vel ikke heelt med de små ) Men for all del, jeg kan jo gi han en kjangs! Men ser liksom ikke for meg at jeg kan føre den samme type samtale med han som med en av de andre som har jobbet der en god stund, med tanke på hva barnet mitt trenger osv osv... men jeg kan jo ta feil!
Frøken Anonym Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Hvilken rolle har primærkontakten i barnehagen deres da? Hos oss har primærkontakten kun ansvar for å gi barnet litt ekstra kontakt under tilvenningen, men etter det er alle de ansatte "sidestilt" når det gjelder kontakt med hjemmet... Etter tilvenningsperdioden snakker foreldrene kun med den voksne som er til stede i garderoben osv. Om det er noe viktig/sensitiv info så tar de det med ped.lederen. Du snakker vel med alle de voksne, og ikke bare primærkontakten?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Usikker på hvilken rolle de har jeg, utover at de skal ha samtalene med oss foreldrene (på foreldresamtaler, that is) Det er ingen som møter oss i garderoben, eller tar farvel når vi henter, så sånn sett vet jeg ikke hvilken rolle noen av de har utover å ta vare på barna våres når de er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå