Gå til innhold

Spørsmål til mer erfarne om Pergo - blodprøver og eggløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt undrende her jeg sitter. Jeg er i den situasjonen at jeg har SVÆRT uregelmessige perioder (og da mener jeg svært - alt mellom 31 dager og .. opp til 50 dager av og til).

Denne perioden - fikk jeg en dobbel pergokur som jeg begynte med på dag 5. Jeg var inne og tok blodprøver 3 ganger for å følge "hormoutviklingen" gjennom syklusen. Siste prøve skulle tas dag 23 - som var forrige onsdag.

Når jeg så får svar fra gyn i dag (vel fra damen på kontoret, da Gyn selv var på ferie) så sier prøven at jeg ikke har hatt EL denne perioden.

Så til spørsmålet: Jeg har pr i dag, en uke etter siste blodprøve, (dag 30) fortsatt ingen tegn til TR. Videre leser jeg jo stadig her på forumet at pergo kan bidra til forsinket EL. Hvordan kan min dyktige gyn (jeg er ikke ironisk, han er en anerkjent gyn) beregne at jeg skal følge en 28 dagers syklus når jeg er på kur? Først når denne perioden er over kan jeg jo egentlig si når jeg burde forventet EL?? Ahh jeg blir en anelse forvirret her:) Jeg tror ikke jeg og mannen i mitt liv skal forventes å ha sex annen hver dag gjennom flere 50 dagers syklus heller ;)

Jeg lurer også på... hvor tidlig kan en blodprøve normalt avdekke en evt. graviditet?

Jeg skal snakke med gyn neste uke, så får vel et og annet svar da, men det føles såå lenge til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er i same situasjon som deg - og opplever også at min kropp ikkje passar inn i "standardmodellen" som gyn snakkar om. Eg har PCO og har aldri i heile mitt 37-årige liv hatt regelmessig mens. Og eg får ikkje eggløysing etter gyn sitt "skjema" etter pergokurar. Det hadde vore kjekt å funne ut når eg har eggløysing!

Eg har gått på enkel, dobbel og trippel pergokur. Følgt opp med UL på dag 14 (der såg dei lovande folliklar etter dobbel og trippel kur). Tok også blodprøve dag 23 etter dobbel kur - som sjølvsagt viste at eg ikkje hadde hatt EL. Eg testa sjølv med EL-testar heime, til og med dag 24 utan positivt utslag. Men så fekk eg TR på dag 41, så kanskje EL kom så seint som dag 27?

No etter trippel pergo har eg testa etter EL både vel og lenge, er på dag 31 i dag. Ikkje positivt utslag enno... (men på dag 19 var eg litt usikker på om det var utslag...). Og no ser eg ingen vits i å testa lenger. Ville sjå om det skjedde noko rundt dag 27 slik som det vel må ha gjort sist gong.

Det er frustrerande å ikkje vita meir om syklusen! No set eg mi lit til prøverøyrsforsøk, me skal til forsamtale om ein månad.

Kom gjerne tilbake med svar på desse tinga hvis du får vita noko av din gyn!

Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...