Gå til innhold

Tips mot kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper mot din kvalme? Noen gode tips og råd vi kan dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akupunktur, hos en velutdannet akupunktør. :D

Ellers Urizal Flex fra Mezina.no. (må tar i hvertfall 3 dager før efekt)

Yoghurt på nattbordet.

Ikke spise søtt eller potetgull! (Veldig viktig)

Ta multivitaminer hver dag, det hjelper mest på energi da...

Skrevet

hvorfor er det veldig viktig å ikke spise potetgull? Det hjelper faktisk med salt potetgull her:)

Skrevet

Ja, jeg glemte å skrive der at det gjalt meg... :)

Jeg kan absolutt ikke spise potetgull. Får hodepine og blir så sjelven og kvalm av det. Jeg skjønner ikke hvorfor. Gjelder bare når jeg er gravid...

De andre rådene er også individuelt, men verdt å prøve.

Leser alltid at en blir anbefalt salt kjeks før en står opp om morran, her har det hatt motsatt virkning. Melon yooghurt har hjulpet.

Også tanken på det at grunnen til at jeg blir kvalm er pga lavt blodsukker, så jeg passer på at blodsukkeret holder seg gjevnt ved å spise reglemessig. Blir lei av å spise til slutt, men hva gjør en ikke for å holde kvalmen unna...

Skrevet

Noe søtt om morgenen for å få opp blodsukkeret,skive med syltetøy ect..

Spise ofte og lite,hjalp litt på meg.

Men noen dager hjalp ingenting,så det er sagt=0)Hører noen nevner ingerfærte...ikke prøvd dette selv...

Skrevet

Sist gang jeg var gravid prøvde jeg alt mulig av råd. Det eneste som hjalp litt var å kutte opp fersk ingefær og blande i en kopp med sitronte. Det lindret plagene en stund av gangen hvertfall......

Skrevet

jeg er skikkelig kvalm og svimmel men reisesyketabeletter hjelper meg.godt med noe søtt om natten også.

Skrevet

Noe som virker for meg er å spise riskake på sengen og drikke litt vann med sitron før jeg står opp. Har alltid dette i veska også, så jeg har hvis det plutselig blir krise. Har også fått noen sea-bands av ei jeg kjenner. Syns faktisk det tar toppen av kvalmen. Og kiwi. Hvis jeg rekker å bli veldig kvalm før jeg får i meg skikkelig mat, så begynner jeg med en kiwi :o) Dessuten funker det best for meg å spise mindre måltider oftere. Håper noen av tipsene funker for deg, men må innrømme at jeg mesteparten av tiden bare blir litt mindre kvalm, ikke helt fin. Men er veldig verdt det da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...