blondie30 Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 KJEMPE glad for at vi endelig er i gang !!! Sønnen min skal utredes (mistanke til ADD) MEN syntes allikevel det er tøft og skulle sitte og sette ord på det som han sliter med. Vi var begge to på mandag, og det gikk veldig greit. Men får så vondt av han.... Når han selv setter ord på det holder jeg på og begynne å grine. Tøft for begge to dette. Skulle bare ønske vi hadde kommet i gang leeenge før. Nå er han 12 år, og stor gutt. Som forstår at han skiller seg ut, og føler seg "dum" i forhold til jevnaldrende.... Håper inderlig på diagnose - og medisiner. For gutten min trenger å få det det bedre : Andre som har erfaringer , så del gjerne med meg....
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Tenk slik i stedet for: Ungen er den han er og har vært hele tiden. Nå får dere hjelp på den ene eller andre måten:) Heldigvis:) Det ER en sorgprosses sammen med en "forventningsglede", og selv hvor mye du vet hva problemene er i praksis, så er der reaksjoner på å sette ord på alt dette på en slik måte som en gjør i utredningssituasjoner. Dum er han nok ikke. De fleste med ADHD har en IQ som ligger høyt, og ikke lavt i forhold til snittet. De må bare ha litt hjelp for å få vise dette. Og det er ofte dette som redder dem fra å stryke i alle fag uansett. Jeg selv har en gutt som var yngre da vi utredet, så det ble ikke helt på samme måten. Han var ikke like mye med i å fortelle om problemene den gangen pga alder. Vil tro det er tøffere å gå gjennom det sånn for første gang når en er blitt så stor som 12 år. Og for en mor er det alltid sårt å se sine barn ha "mindre" enn det beste i livet. En ønsker ikke at barnet skal ha vansker, men ha det best mulig. I slike tilfeller må en gjøre det beste utfra det en har fått, og ikke tenke på hva som kunne vært om det hadde vært annerledes. Og husk at mange store mennesker som har kommet langt i livet, har klart det nettopp pga sin ADHD;) Jeg vet om flere av den sorten:) Jeg har faktisk nettopp selv fått diagnosen, og det er en lettelse å få ut ting og sette ting på plass. Har begynt på Ritalin, noe jeg har skrevet om i tråden "I dag har jeg tatt min første dose Ritalin...." Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå