Soljentene:) Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Vi er litt fortvilet, og etter en ny og litt vanskelig natt var vi enige om å søke råd her:) Snuppa er 7 mnd og spiser godt med fast føde om dagen. Melk av meg ca kl 06, så grøt kl 09, fruktmos og litt melk midt på dagen, kavring, middag kl 15, så grøt og pupp før legging kl 18.30. I tillegg får hun sviskemos og en del vann. Hun har fått to tenner nede, nå lurer jeg på om hun er i ferd med å få noe oppe. Hun snur seg mye i sengen, og ropte mange ganger om natten på oss for å hjelpe henne tilbake igjen, så vi har nettopp begynt å binde henne fast i håp om at det skulle gjøre at hun sover bedre om natten. Dette virker det ikke som om hun har noe imot. For et par uker siden sluttet jeg å amme om natten, det gikk også fint. Bruker ikke smokk, for det vil hun ikke ha. MEN, gjennom alt dette våkner hun fortsatt kl 02 og 04. I natt brukte vi 1,5 time på å få roet henne da hun våknet kl 02. Pappaen satt inne med henne hele tiden (han er favoritten for tiden), helt til jeg måtte trå til og gi henne litt pupp. Han hadde tilbudt henne vann, som hun drakk noe av. Ble bare sint på meg da jeg prøvde meg på det, men kanskje ikke så rart, for pupp er jo mer kos. Så får vi hvilt oss såvidt litt igjen, så våkner hun igjen kl 04. Men da er hun ganske grei til å få til å sovne igjen. Vanligvis får hun ikke pupp disse gangene, bare om hun holder det gående over en time. Synes det er rart om det er tennene som virker inn her, for da hadde hun vel kanskje ikke vært så presis i oppvåkningen sin? Masse om og men her, men om noen forstår hva jeg prøver å si her, har noen tips om hvordan vi skal få henne til å sove mer sammenhengende? Eller må vi bare bite tennene sammen og vente på at dette skal gå over av seg selv? Takker for eventuelle tips:)
rima Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Barn på 7 mnd trenger som regel ikke mat om natten. Siden dere allerede har sluttet med nattpupp, så har det jo vist seg at hun klarer seg uten den. Men om hun likevel fortsatt våkner og er urolig, så må dere bare stå på. Det er kjempetøft å ikke slenge fram puppen når mammas lille gull har vært urolig så lenge. Men det funker ikke i lengden, hun vil ikke lære å sove sammenhengende da. Pupp er jo kos og kos vil man ha når man våkner. Jeg ville også hylt! Leeenge og vel, for da får jeg jo det jeg vil ha til slutt!! Klart hun skjønner tegninga og gir seg jo ikke før hun får det hun vil - det skjer jo dersom hun hyler lenge nok. Jeg tror at dere bare må prøve å holde ut. La pappa stryke, vugge, bære, gi vann. Straks du kommer med matlukta, blir det verre. Det tar nok noen netter for pappa dette, men dersom du gir etter for puppekravet, så har dere tapt. Da er det bare å rykke tilbake til start igjen. Lykke til!
passilurken Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 sover hun mye på dagen? synes å huske jeg leste at dersom babyene sover mye på dagen, er de mye våkne på natten. eller for å si det på en annen måte, dersom hun er mye våken på natten sover hun for mye på dagen. søren ikke lett dette meg soving... håper det ordner seg for dere!
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Vi har også vært gjennom dette. Snupp var sånn ved 8 mnd ca. Veit ikke om det bare gikk over av seg selv, eller om det var fordi vi begynte å la henne sove max 3 timer på dagen, fordelt på to dupper. Plutselig sov hun hele natta igjen. Vi har hatt en uke nå hvor hun har sovet hele natta. Tror vi slet med den nattevåkina en mnd tid. Snupp er 9,5 mnd ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå