Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Nå begynner jeg å bli virkelig desperat. Vår kjære lille gutt på snart 3 år nekter å spise annet enn brød og grøt (og kjeks/gotteri når han får). Han er i tillegg allergiker og kan ikke spise alt mulig. Gutten virker sunn og blid og er ikke "supertynn". Vi forsøker å ha fast middag med alle ved bordet (ikke alltid like lett pga mye jobb, men stort sett får vi det til). Det ender opp med at han skriker/furter under hele måltidet - og erklærer "liker bare brød" - og nekter å spise/smake overhodet. Han får være med å lage maten - noe han synes er gøy. Nå føler jeg vi totalt har møtt veggen der er ikke noe spor til fremskritt. Jeg forsøkte å ta dette opp med lege i dag - hun gav meg en moralprek over hvor viktig variert kosthold var (som om jeg ikke vet det), og mumlet noe om at jeg burde se hva de gjør hos "supernanny". Kan noen hjelpe meg ? Finnes det feks noen gode bøker om dette - eller noen steder man kan få hjelp ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå