Alvepia *happy mum* Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Er det noen her som kan fortelle meg om forsøkene sine på Riksen? hvor fort satt gullet? hvor mange forsøk? Er dem dyktige der? Greie å sånt? Er de veldig strenge på hvor mange egg man får sette inn? Vurderer å komme meg i gang me nytt forsøk, men er enda noe skeptisk. Blir glade for svar.
SkyBaby Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Jeg har hatt mine "runder" på Riksen. Synes de er kjempe hyggelige alle som jeg/vi har møtt der Så ikke noe å grue seg til! Det funket ikke for vår del, men ei annen her inne kom inn til ICSI og det satt ved første forsøk Skal ikke nevne noen navn siden vedkommende kan få fortelle selv Lykke til!
Alvepia *happy mum* Skrevet 15. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2009 Hei SkyBaby Tusen takk for informasjonen Å til dere andre håper jeg gjerne at flere skriver
lilleta Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 På riksen tror jeg nok de vet hva de holder på med!!! Selv har jeg blitt tatt godt imot, og sykesøstrene er bare helt skjønne!!! Da vi hadde hatt to mislykkede forsøk ba jeg om samtale med lege hvor jeg spurte om man burde gjøre noe annerledes, og jeg spurte etter to egg inn. De sa ok til to egg, og jeg fikk også en annen hormonmiks enn tidligere. Til syvende og sist er det vel jakten på riktig egg som er avgjørende, og jeg antar at alle klinikker som driver med ivf vet hva de gjør. Er kanskje "vanskeligere" å få offentlige sykehus til å sette inn to egg enn om en er på privat klinikk. Men min ivf karusell endte værtfall med tvilling-graviditet på siste forsøk. Er nå blitt god og tykk og veldig lykkelig!!! Ønsker deg lykke til, og ikke gi opp, det gjorde nesten jeg:) klem klem
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Hei Dimmalimm:) Jeg holder til på Riksen, og er superfornøyd der:) Det er noen supre folk som jobber der! Føler meg veldig godt ivaretatt. Jeg har vært hos 5-6 ulike leger der, og alle er hyggelige og forståelsesfulle. Så er det sykepleierne da...de er et kapittel for seg selv spør du meg! For en gjeng med flotte damer! Du blir hørt, de er forståelsesfulle, snille, hjelpsomme og utrolig behagelige. Tar seg god tid når du ringer de(laaaang ventetid før du kommer frem..men det glemmer du når du alltid møter en utrolig søt stemme i den andre enden). Og når du er på Riksen får man en følelse av at de er der kun for deg, til tross for at det er en haug med andre par der selvsagt.. Hadde første IVF i mars , ble gravid, men det endte dessverre i MA uke 9. Drittøft;( Akkurat midt oppe i vårt 2 forsøk, denne gangen ICSI. Fikk ut 3 egg i dag. (Legen fikk ikke tak i venstre eggstokk, derfor er det 4 eggposer som aldri ble tømt...nedtur..men håper på de 3 eggene jeg fikk! Uttaket i dag ble som sist gang, en positiv opplevelse(til tross for lite egg denne gangen.-sist gang ut 7 egg. Legen fortalte hele tida rolig hva hun gjorde...nå vasker jeg deg..nå detter jeg inn spekulum osv. Veldig ok. Sykepleier og jordmor pøste på med morfin intravenøst hele tida og klappet og strøk meg på kinnet under hele inngrepet:) Mannen min holdt meg i hånda han da;). Dette ble et spesielt uttak da de slet med å få tak i den ene eggstokken, flere leger ble tilkalt for å prøve, jeg måtte bevege meg fra den ene sida til den andre, de klemte og dytta på magen for å se om det hjalp osv..holdt på i 1/2 time, og det ble ekstra smertefullt. Men alle var rolige og jordmora pøste på med dop i armen:) Følte meg trygg og ivaretatt hele veien:) Så i mrg er det telefon til Riksen 1430 for å høre om det er befruktning...jeg er dritnervøs! Ikke noe negativt å si om Riksen.....unntatt av at legene har vel litt dårlig tid ved UL-kontrollene..kun et par minutter inne og så ferdig...men de er hyggelige og informative:) Dette ble langt, men håper det gir deg et innblikk i min oppfatning av Riksen:)
Coma Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Signerer snuppis over her, jeg er veldig også veldig fornøyd med Riksen! Jeg fikk full klaff på mitt 1.IVF-forsøk der for 2 år siden, og nå er jeg igang med søskenforsøk:-)
Kleint Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Hei hei. Jeg holdt også til på Riksen. Sitter nå ed to herlige bebiser på 2 mnd (tvillinger) Både leger og sykepleierer er helt fenomenale!=) Jeg ble gravid på ivf forsøk nr to, fikk inn to egg pga eggene ikke var helt opptimale, en jaggu ble det tvillinger!=) Lykke, lykke til!!=) Klem
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Vi hører til blant dem som ikke lykkes på Riksen. Hadde 1 avbrutt IVF-forsøk (ingen egg befruktet) og 3 mislykka ICSI-forsøk. Fikk inn 2 egg hver gang pga. "rare" egg. Tror de er flinke på Riksen,men vår erfaring er at da de ikke hadde noen forklaring på hva som var "rart" med eggene mine, ble de litt stressa og negative av det. Jeg var kjempefortvilet, men følte ikke at jeg fikk noe støtte eller oppmuntring av legene der. Nå er jeg lykkelig mamma til en liten super-sjarmis fra Sri Lanka, så heldigvis ordnet det seg for oss like vel :-) Hilsen
stinemin med tvillinger Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Mange blir gravide på riksen. Jeg har også hatt mine 3 forsøk på riksen. desverre mistet jeg 2 ganger + en kjemisk.Følte meg litt desperat ved det siste forsøket da jeg hadde stort ønske om forandring på medisiner, men ble ikke hørt, De hadde ikke kapasitet til å forandre noe, litt rullebånd der inne følte jeg, så er det jo offentlig også da..... Mistet igjen på 3 forsøk .. Så gikk turen til Hausken, så nå gjenstår det å se , har iallefall fått nytt medisinopplegg og diagnose pcos.Eggene mine var visst umodne. Men mange lykkes der, lykke til.
timjo Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Jeg har lyst å svare deg på denne, fordi jeg er blitt gravid på første IVF forsøk på riksen. Har bare positive opplevelser med både leger og sykepleiere og synes jeg fikk veldig god behandling til tross for at det er offentlig sykehus. Tror nok det skal mye gjøres for at de setter inn mer enn 1 egg på det første forsøket. Men det kommer vel mye an på alder og evt om det er noe særskilt som tilsier at man bør sette inn flere. For vår del var det aldri aktuelt å sette inn flere enn 1 på første forsøk, ville nok heller tenkt det om prosessen hadde tatt lenger tid. Masse lykke til. Husk å ta livet med ro i denne perioden og vær optimistisk!!
Alvepia *happy mum* Skrevet 16. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2009 tusen takk for all denne delingen vi har hatt ett fersk forsøk på ett anna behandlings sted, hvor vi også hadde 2 fryse forsøk. Så når vi en gang kommer i gang med riksen så bli jeg å be om 2 egg vi vil ha tvillinger, har hatt 2 egg før og... Tusen takk igjen for alt dere har skrevet, har virkelig muntret meg opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå