Oktoberbaby :-) Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Noen andre som sliter med atopisk eksem el.l. som ammer? Jeg ble advart av hudspesialist før jeg fødte at det ikke var alle med atopisk eksem som kan amme, og det skjønner jeg nå. Etter 6 uker med vanvittige smerter og veeeldig sår hud gir jeg opp :-( Brystene er så såre at de verker også i timene mellom hver amming. Og resten av kroppen er skikkelig oppklort og ekkel fordi jeg ikke kan bruke kremene jeg egentlig er avhengig av. Jeg fikk bra støtte fra ammepoliklinikken fordi jeg hadde klart å holde ut så lenge, men alikevel er det et nederlag.. :-(
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Uff. Føler med deg! Jeg har også atopisk eksem, men som regel bare på hendene, så har ikke blitt forstyrret i ammingen heldigvis. Jeg bruker a-krem, og den fungerer veldig bra for meg. Slenger på litt hydrokortison en gang i blant om det er skikkelig ille... Ikke ta det som et nederlag! Vi er så heldige å ha fine erstattninger, og du har vært veldig flink som har klart det i 6 uker selv med smerter! Gi deg selv en klapp på skulderen og gi deg med hevet hode. Det er ikke noe vits i å tvinge seg gjennom noe som plager deg så mye når man har andre alternativer. Husk at en glad mamma får en glad baby Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå