MissTaurus Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hei Jeg har ikke vært aktiv på denne siden før, men har fulgt litt med hva som skjer. Jeg har nå hatt 5 insemineringer ved Nordica uten suksess. Jeg skal snakke med lege i morgen om hva jeg skal gjøre videre. Til dere som prøver/har prøvd IVF, hvor mange insemingeringer hadde dere før dere "ga opp"? Og evt har dere lykkes med IVF-behandlingen? (håper det:) hilsen MissT
ElleL Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Jeg hadde fem inseminasjoner ved Stork før jeg gikk over på ivf ved Nordica. Jeg lykkes på andre forsøk og i dag er prinsessen min seks måneder gammel. Med ifv fikk jeg konstatert at eggene mine var av bra kvalitet og at de faktisk lot seg befrukte. IVF er dyrere, men mange bomturer koster penger det også. For meg var ivf det riktige for å få sjekket tingenes tilstand og det viste seg å være en god sjanse å ta. Lykke til vider.
bumpi de bump Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Kan slutte meg til det ElleL over her sier. Jeg hadde seks ins før jeg prøvde IVF nå i august. Nå har jeg testet positivt. Om det holder helt til mål, vil tiden vise. Ser du er på min alder, en tanke du bør ta med deg da er at eggene dine eldes fort og blir stadig av dårligere kvalitet. da øker sjansen for å miste selv om du først tester positivt. Jeg mistet mye tid på en MÅ i fjor. Testet positivt etter første ins, og det tok tre måneder før jeg kunne prøve igjen. Tre måneder er lang tid i vår alder. Med IVF får du mest sannsynlig ut flere egg, bare de beste av eggene blir brukt og de er allerede befruktet når de settes inn igjen. Du øker dermed sjansene dine en del. Du bør også ha i bakhodet at jo lengre du venter med IVF, dess større er sjansen for at du blir satt på langt regime. Diskuter begge disse tidsaspektene med legen din. Lykke til med valget!
snuffe Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Vi hadde bare to inseminasjoner før vi gikk over til IVF. Jeg har endometriose og visste om det på forhånd, så gynekologen var relativt kjapp med å anbefale at vi forsøkte IVF i stedet. Hun satt på første IVF-forsøk og kommer om seks dager. =)
MissTaurus Skrevet 16. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2009 Takk for tilbakemeldinger! Jeg har nå snakket med lege på Nordica som anbefaler IVF. Nå er det bare å få time hos gynekolog. Skal prøve Smestad gynekologene, Håper det ikke er for lang ventetid. Vil komme i gang så fort som mulig!
StineogHilde Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Hei, Selv prøvde jeg ins. 5 ganger ved Stork før jeg dro til Ålborg og prøvde IVF. Hadde mine tre forsøk, uten at dette lykkes selv om ingenting er fysisk i veien med meg. Dette har vært en slitsom affære med mye hormoner osv. Vel verdt det om det fungerer, men det gjorde det alså ikke i mitt tilfelle. Nå har jeg og min kone forsøkt oss i Norge på Rikshospitalet (vanlig ins.) og dette har funket på andre forsøk - på min kone altså. Så nå venter vi et nurk eller to om noen måneder. Hvis dette er et alternativ (om du har en kvinnlig partner) så ville jeg anbefalle dere å prøve dette. Hvis ting klaffer da blir du likevel mamme, og kanskje det er lettere å prøve igjen når du allerede er mamma og ikke stresser så mye med å MÅTTE bli gravid. Om dette ikke er tilfelle vil jeg ønske deg lykke til, og for all der, IVF fungerer for mellom 60 og 80%. Gode odds tross alt Hilsen Stine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå