Gå til innhold

ang soving, barn 16mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har en gutt som sover fra 19 om kvelden til 6,30 om morgningen og 1-2timer i barnehagen kl12, men når han kommer hjem er han BARE irritert, trøtt henger i beina på meg og er sutren.

når han legges kl 19 sovner han innen 10min.

får han nok søvn? er det pga han er ny til barnehage livet? jeg forstår ikke hva som er galt..

et annent tema jeg og vil ta opp er at han hylgriner når han skal pusse tennnene!

hvordan gjør tannpussen kjekk og spennende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig det du beskriver. At de er sutrete på ettermiddagene når de begynner i barnehagen. De bruker masse energi hele dagen, mye mer enn de gjør hjemme, masse inntrykk hver dag, så de blir slitne. Det går seg nok til etterhvert. Min sover omtrent som din, våkner litt tidligere om morgenen somregel. Min er også sutrete og henger i bena frem til sånn etter middag, da er han litt bedre. Sovner i halv åtte tiden.

Ikke noe spes glad i tannpuss her heller, men har begynt å akseptere det, om ikke så lenge av gangen. Synger "puss puss så får du en suss" og "det blir ikke hull i en tann som er ren" for harde livet mens vi pusser.. :-) Prøv å puss litt selv også, de liker jo å herme i denne alderen.

Skrevet

Mitt barn trenger 2 sovepauser om vu er oppe så tidlig ellers får vi en forferdelig ettermiddag/kveld;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...