Gå til innhold

noen som vet hvilken regler det er når en skal fly utenlands og er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan fly inntil 4 uker før termin. På reiser under 4 timer kan gravide fly inntil 2 uker før termin. Disse reglene gjelder hvertfall for SAS og Norwegian. Men du må da huske på å tenke på hvor mange uker du er på hjemreisen!!

Du må undersøke med det flyselskapet du skal bruke for de forskjellige selskapene har forskjellige regler. Jeg vet om noen som ble forsinket hjem fra syden fordi noen på flyet ikke hadde legeerklæring på at de var friske i uke 30 som var reglen for det flyselskapet. Du bør uansett ha med en bekreftelse på engelsk om hvor langt du har kommet.

Og så bør du vurdere om du ønsker å sitte noen timer på fly når du har kommet så langt i svangerskapet og om du ønsker å reise et sted det er veldig varmt. Jeg hadde holdt meg hjemme og heller reist når babyen var 2-3mnd.

Vet de har visse regler for reise til Tyrkia iallefall. Du burde høre med selskapet du vurderer å reise med. Jeg gjorde ikke det, og fikk hele tiden spm om hvor langt på vei jeg var. Jeg var bare 23 uker da jeg reiste hjem igjen, og fikk beskjed om at det var visse regler i landet og på flyet om jeg hadde vært 24 uker på vei.

Vet ikke hvilke regler det var snakk om, siden jeg gikk innenfor rammene. Men guiden i Marmaris spurte meg også, for var også regler (sikkert en del papirgreier) som måtte være i orden på hotellet jeg skulle bo på også, om jeg var 24 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...