Gå til innhold

Positiv test! Men redd(ang ex.u).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ex.u for snart 6uker siden. Testet meg tre uker etter operasjonen for å se om jeg hadde hcg i kroppen og fikk negativ test. Slo meg til ro med det, og har til nå ventet på mensen. Men tenkte at jeg måtte ta ny test nå i helga som var, siden det da hadde gått 5 uker. Testen viste en kjempe svak strek. Så svak at jeg var usikker på om det var en strek og om det var farge på den. Måtte holde den på en spesiell måte mot lyset. Tok derfor ny test i dag, eller tre nye. To billigtester og en QR. Billig testene fikk en veldig svak strek, men så at det var farge på de. QR fikk en ganske tydelig men litt svak strek. Men sterkere enn de på billigtestene.

Så nå er jeg redd.. Jeg burde egentlig være glad. Jeg har ved hvert svangerskap testet svak positivt i begynnelsen og tror derfor at jeg er gravid igjen. Men jeg er først og fremst redd for at jeg igjen er gravid utenfor livmoren. Og jeg er redd for at kroppen ikke klar fysisk. Har fått legetime neste tirsdag. Så får vel noen svar da. Men håper noen her inne kan komme med noen ord. Gjerne egne erfaringer.

Tror dere at jeg er gravid på nytt? Siden jeg først fikk neg test og så gradvis sterkere pos tester, så må det vel være økende hcg i kroppen.?

Huff.. Dette blir sikkert bare rot, men er så redd. Håper dere forstår hva jeg mener=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo være at du er gravid igjen :) vet ikke hvor vanlig det er med flere exu jeg.. hmm...

Kan jeg spørre deg hvordan du merket at det var exu? Hvordan artet det seg? Merket du det tidlig?

Lykke til! Håper du er gravid og ikke opplever exu igjen.

Skrevet

Har lest at det er litt større sannsynlighet for ex.u hvis man har opplevd det før, ca 10%. Men vet ikke om det kommer ann på grunn og hvordan man har blitt operert.

Sist merket jeg det i ca uke 6. Begynte å blø, og fikk utrolig vonde smerter på den ene siden (der egget hadde festet seg). Klarte nesten ikke å gå. Hadde ingen symptomer på graviditet, bare en veldig svak positiv test 1 uke etter ikm. Kom derfor inn på tidlig ul, hvor det ble påvist.

Vi prøvde ikke denne pp. Hadde tenkt til å vente til etter jeg hadde fått igjen mensen, siden det var det legen anbefalte. Har ikke gått på prevensjon, har bare hoppet av i svingen. Men er jo ikke sikkert det. Håper at jeg er gravid og at alt går bra. Men klarer ikke å glede meg. Vet jo ikke om det er en feil ved resultatet heller. Håper det går fort til tirsdag da jeg skal til legen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...