Gå til innhold

Da var lillegutt født...12 dager før termin:-) (samme som på 3.tri)

Anbefalte innlegg

Tirsdag 08.09.09 gikk vannet kl13. Ringte sykehuset for å høre hva jeg skulle, og fikk beskjed om å komme ned. Ringte samboeren, og han kom hjem fra jobb.Vaska meg og ordna meg litt før vi dro nedover.kvart på tre var var beltene kobla opp på magen til ho mor, og riene viste ca. tre minutter i mellom...Kom midt i vaktskifte, så ble bedt om å ligge videre mens nye folk kom. Vannet rant og rant...kunne ikke tro det var mulig å ha så mye inni der...og pga infeksjonsfaren etter at vannet forsvant rundt lillegutt, ble det vurdert keisersnitt. litt skummelt når det ble nevnt, men derfra gikk alt så fort.Leger, jordmødre, sykepleiere var innom rommet, og kateter og intravenøst ble satt inn.Trilla til operasjonsstua mens sambo ble tatt med for å få på grønn frakk og munnbind..rene legen selv der han kom;-) Epiduralen ble satt og 2/3 av kroppen dovna bort( sprø opplevelse), og de gjorde klart for snitt...noen minutter etter var verdens vakreste prins kommet til verden...alt gikk så fort, så vi rakk hverken og tenke eller spørre om noe, men all mulig ros til alle som var med på ks`et: de fortalte og forklarte hele veien hva de gjorde, så det ble ikke noen nedtur for min del, som mange skriver med KS. Bare UTROLIG LYKKELIG OG HELDIG SOM HAR FÅTT EN FRISK OG GOD GUTT:-D Nå koser vi oss hjemme med pupp, soving, kos....også pupp og sov igjen:-) Gled dere alle sammen som har det i vente, og NYYYT dagene:-D

Fortsetter under...

Gratulerer så masse me lillegutt!

Jeg må bare spørre av nysgjerrighet... var det noe spesielt som gjorde at de bestemte seg for KS så med en gang?

Sist gang så gikk vannet mitt.. Mye i førsten så konstant pipling der etter...

De ville ikke undersøke meg pga av infeksjonsfaren, men jeg gikk to dager etter vannavgang før jenta kom.... ikke snakk om KS før det nærmet seg tre dagr sa de til meg..

Gleder meg myyyyyyyye til det er min tur!! :0)

gratulerer så mye med lillegutt og vel hjemme igjen :)

høres flott ut, ingen ting å være skuffet over at det ble KS, det sier jeg også,

viktigste er et friskt barn :)

hos meg blir det spennende nå etter at vannet har gått i dag når riene starter... venter og slapper av inntil videre, om alt er normalt blir det hjemmefødsel :)

Det ble ks for min del fordet ho mor har en mild sykdom for meg, men som kan være skadelig for barnet i visse sammenhenger...det var nok ikke noen vanlig rutine for mitt ks nei;-)

Lykke til med deres fødsler....vi "sees" på dinbaby:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...