Gå til innhold

KAN NOEN HJELPE MEG????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skriver et innlegg på vegne av ei venninne av meg som har fått påvist pcos. Hun er i en meget fortvilt situasjon.

Fikk påvist PCOS i juni og sluttet med p-piller i desember i 2008. Startet med metformin ved diagnosesett og har i dag hatt time på sykehuset. Hun har ikke hatt menstrasjon eller eggløsning på 3 mnd, selv med metformin. Legen på sykehuset sa hun skulle ha kontroll etter 6 mnd og evt. starte med medisin for å stimulere til eggløsning da. Hun synes det er veldig lenge å vente helt til i mars med å starte behandling og lurer på om det er vanlig at man må vente så lenge på behandling??

På forhånd takk!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange må vente både ett å to år. dette er helt normalt. dessuten tar det tid før kroppen stabiliserer seg når en begynner med metformin. Tok ca. ett år før jeg i det heletatt fikk menstruasjon. Så her er det bare å ha is i magen.

MEN når det skal sies, så er det utrooolig mange som får god hjelp og som får barn selv med den diagnosen.Men en skal gjerne ha prøvd en stund på egenhånd (som regel et år) før en får utredning og hjelp videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...