Gå til innhold

Anbefaling av gynekolog - anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har prosessen min startet for alvor. Har vært hos fastlegen (dvs vikaren hans) for å komme i gang med prøver og henvisninger. Vikarlegen var en nyutdannet ung mann som ble litt satt ut av situasjonen, men han gjorde da så godt han kunne. Skjønte fort at jeg bare kan glemme å vente på å få time hos gynekologisk spesialist på sykehuset, ettersom jeg ikke har "prøvd i et år" på naturmetoden... Men - denne unge legen undersøkte, leste og fant ut at han i hvert fall kunne hjelpe meg med blodprøver og sånt. Han understreket selvsagt at han ikke støttet noe som var brudd på norsk lov... Det aller mest komiske var at han ikke en gang kunne ønske meg lykke til da jeg gikk ut av døra, selv om jeg takket pent for hjelpa ;-)

Uansett - mitt største dilemma akkurat nå er at det ikke finnes noe privat alternativ til gyn på sykehuset i den lille nordnorske byen jeg bor i :-( Jeg må altså reise et eller annet sted, og siden jeg likevel må bruke penger på å reise, kan jeg like gjerne dra f.eks til Oslo som til en større by i Nord-Norge.

Spørsmålet mitt er om noen kan komme med varme anbefalinger av gynekologer de har god erfaring med? Kanskje aller helst i Oslo-området, og gjerne en der man kan få time på kort varsel. Er selvfølgelig også åpen for forslag i Tromsø/Bode også, hvis det skulle være noen der ute som har gode erfaringer derfra.

På forhånd tusen takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åsle-Marit Ullern, Femina Spesialistsenter (tlf 22066570).

Tar gjerne litt tid før du får første time etter å ha sendt henvisningen, men deretter får du komme til etter behov - jeg har vært der flere ganger på bare et par timers varsel.

Hun har forøvrig refusjonsavtale og du må ha en henvisning. Det kan virkelig ikke fastlegen nekte deg, om de skulle være kronglete er det bare å insistere på at du skal ta en celleprøve og ikke er komfortabel med å ta den hos allmennlege, så tar du den faktiske problemstillingen direkte med gynekologen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...