lillemirakel!! Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Min pode på 10 snart 11 mnd er lei grøt og middagsglass. Men jeg syntes det er vanskelig å integere han i vår middag da han legger seg så tidlig; ca 18-1830. Vurderer å kutte grøten han får til kvelds og heller gi han det vi har til middag.....slik er det nå: ca 5-6: mme, sover videre 8: frokost; en skive brød og litt yoghurt 11: brødmat igjen 13: middagsglass og desert 1730: grøt
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Kuttet det mere og mere fra han var 13-14 mnd. Nå er han 1 1/ 2 år og spiser hverken grøt eller middagsglass. Bare det vi har.
mamman til to gutter Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Jeg syns også det var vanskelig før han begynte i barnehagen når han var ca13mnd, da ordnet det seg av seg selv. Vi har hatt leggetid ca kl.19 fra han var noen mnd og da har det vært litt lettere å få inn både grøt og middag. Han var ikke så flink til å spise mye middag når han begynte å få vår mat i biter i stedet for most mat, så vi ga middag ca kl 17 og så fikk han grøt ca kl 18.30 sånn at vi var sikre på at han var mett når han la seg. Hvis sønnen din spiser mye middag uansett, så er det ikke noe problem å gi han middag før leggetid. Når han er nesten 11mnd, så er det hvertfall ikke noe problem å gi han det meste av det dere spiser. Vi kuttet grøten først når han var ca2år, men det var fordi han elsket grøt og selvom det er 2-3mnd siden han fikk det sist til kveldsmat, så hender det fortsatt at han maser om å få det.
Helann og lillebror Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Jenta vår er 18 mndr og har spist det samme som oss til middag fra hun var ca 13 mndr. Spiser i 17-17.30-tida, så det blir hennes kveldsmat (går i barnehage). Hun legger seg kl 18.30. Hadde en periode rundt 1 år der hun var lei av grøt og fikk brødskive i stedet, men nå spiser hun havregrøt til frokost igjen og elsker det. Varierer innimellom grøten med kanel, syltetøy, banan, osv, men liker den også veldig godt "naturell":-)
lillemirakel!! Skrevet 15. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2009 kansje vi skal prøve det da. evt holde ut til han runder året og begynner i b.hage. han går noen timer der nå allerede og da spiser han MYE mere enn han pleier hjemme. Her har han ikke tålm. til åsitte ved bordet uansett hva vi gjør av klovnerier:-) takk for svar!
PAVEEL Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 mi snuppe er snart 11 mnder, og hun spiser middag sammen med oss så lenge det ikke er for sterkt el lign. sånn ca ser matdagen hennes sånn ut. flaske i 5-6 tida. sover videre. frokost mellom 8-9. brødskive og frukt 12-13. middag 15-16 grøt (men begynner å bli lei av den ja!) rundt 18. legger seg mellom 18.30-19. får vann ellers. vil ikke ha mere enn ei flaske om dagen. 200 ml tidlig på morgenkvisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå