Sunniva78 har to små Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Er så stille inne på klubbsidene, så jeg spør her:-) Hvordan går det med mai-bebisene? Har de vokst seg store nå? Her er alt bra, gutten vår ble født 31.mai. Han var 7610 gram og 65 cm på 3 mnd-kontrollen. Han er en fornøyd liten kar, som er grei om natta. Legger seg i 19-20 tiden, og sover til 4-5 før han får mat og sovner igjen. Er ikke så veeeldig glad i å ligge på magen, men kommer seg for hver uke som går;-) Får godt tak i lekene i babygymmen, og smatter og smaker. Hendene er også godt plantet i munnen:-) Har ikke begynt å snu seg fra rygg til mage enda, men ligger på siden og prøver så hardt han kan. Får det vel til om ikke så lenge tenker jeg... Hadde vært artig å høre hvordan det står til med dere andre også!!
Lille tripsi Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Har ei jente som er født 14 mai som er veldig like gutten din i utvikling og søvn. Var på kontroll når hu va 2 1/2 mnd da var hu 5800g, 58cm..men veit hu har lagt på seg en del i det siste( gode valker på låra ). Legg seg ca 21 og søv til ca 6 får mat og søv litt til. Ruller ikkje men legger seg på siden, ellers holder hun leker men har ikkje funnet ut kva di skal brukes til....hendene godt planta i munnen ja...egentle roleg å snill
2Gull09♥11!! Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Heisann! Ja, helt enig.. Veldig stille der! Er derfor stort setther istede:) Snuppa mi ble født 30 mai. Var 3465gr - 51cm & 6300gr - 64 cm på 3mnd kontrollen. Laaang Høres ut som om ho er i samme lynne som din lillegutt! Legger seg rundt 7-8 tiden, får mat alt fra1-3 ganger om natta! Står opp alt mellom hal 8 og 10 Deeeiiilig når mamma får sove til kl 10 ♥ Nå sover hun bra på dagtid, phiou:) 3-4 lurer på mellom 40 min og 1 time.. (1 t & 40 min idag, nyyy rekord... men har ik vært helt i form, så venner meg ikke til det. Trengte å sove!) Har ik likt å ligge på magen, men uken før 3 mnd kontroll øvde vi masse, så nå blånekter hun iallefall ikke lenger.. Bedre & bedre for hver dag!!! Babygym kjeder henne nå... Men liker å se seg rundt, speil og tar tak i noen leker... Er desverre også svææært glad i å se på tv... Så må ta meg i å slå den av :S Rullet 2 ganger fra rygg til mage på lørdag.... Så ingenting, men igjen idag Hihi... Men håper hun lærer fort å rulle rundt fra mage til rygg igjen:) Spennende å høre hvordan andres hverdag er.... Blir jo veldig oppslukt i disse søte små Nettopp begynt på barselgrupper o.l., ser jo at barna er veldig ulike, men samtidig veldig like
Ettervinterkommervår Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Koselig tråd:) Gutten min er født 24. mai, han var da 52 cm og 4140g, på 3-mnds kontrollen var han 65 cm og 7000g. Han er blitt veldig mye flinkere til å ligge på magen etter at vi var til manuellterapeut med han, der fikk han løst opp litt stramhet i rygg og nakke:) Han er interessert i lekestativ, og skal ha det meste i munnen:) Han hadde en kjempeperiode fra han var 2 til 3 mnd hvor han sov fra ca 22.00/23.30 til 07.00, med 1-2 måltider mlm (altså langt fra like mye søvn som deres små- og det var når han var flink!). Nå sovner han i 21.00/22.00-tiden, men kan våkne både 3-4 ganger før vi står opp i åtte-ti tiden... Begynner å bli sliten av så lite søvn, og tenker å innføre grøt i neste uke... Noen av dere som har begynt med fast føde??
Thessa og Bebbis Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Min lille Martin er født 1. mai. Hendene er alltid i munn, og han snur seg fra rygg til mage hele tiden. Her har det endelig begynt å bli rutine på søvnen. Sovner mellom 19.00 og 22.00 (stooore variasjoner) Men han sover til mellom 3-5 og våkner for litt pupp/kos. Også sovner han i vår seng og sover til mellom 7 og 8 :-) Her har vi måtte begynne med både MME og grøt. Men han liker ikke noe som kommer med skje. Noen som har noen tips der? Jeg har stresset altfor mye i forhold til amming, noe som gjorde at jeg mistet melken nesten helt. Nå er den ganske bra tilbake, men jeg klarer aldri i verden å fullamme min lille glupsking. Martin veide forresten 7300 gram igår og er 66 cm lang (4mnd 14 dgr) ligger akkurat på normalen. Men jeg er redd han er for tynn. Huff. (at man ikke kan lære seg å slappe av) Noen av deres babyer som har vært forkjølet ennå forresten? :-)
2Gull09♥11!! Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Heisann! Glemte å legge til at snuppa har fått MME om kvelden siden hun var ca 1 mnd gammel.... Sikkert en kombinasjon av at jeg har lite melk om kvelden og hun er svært glupsk Utroooolig glad for at jeg ble tipset om det, vår hverdag hadde IKKE vært særlig trivelig dersom vi skulle prøvd å legge henne sulten hver kveld !!! Nå må hun også få en flaske innimellom på dagen.... Kunne vært mye værre, skal være svært glad for all melken jeg har på natten og om morningen:) Hun var forresten forkjølet for en 3-4 dager siden... Første natten sovestyyrr!! 2 natten skjønte vi opplegget og hevet enden av sengen hennes og skyllte godt med saltvann!! TIPS TIPS!! Lykke til alle sammen
Fireblade Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Heisan, Min lille gutt var født 22, mai og var da 3940 g, vet ikke hvor lang pga setefødsel. I går var han kommet opp i 5150 g og var 61 cm i forrige uke. Ikke noen tungvekter akkurat, han har en medfødt sykdom og tok derfor veldig mye av i starten og har egentlig begynt å legge på seg først for 3 uker siden - så det var stor og bikke 5 kg:) Men til tross for sykdom og medisiner så smiler han fra øre til øre og triller seg rundt både fra mage til rygg og fra rygg til mage. Han har godt tak i lekene, kjenner, rasler og smaker. Søvn er det verre med, han tar nattesøvnen i 9-10 tiden om kvelden og sover da gjerne 3 timer før han våkner igjen, men deretter er han våken alt fra annenhver time til 1 1/2 time mellom - phew.. Og om dagen sover han alt fra 10 min - 1 time. Han får kun mm og det virker som han arbeider med å ta igjen vekten for han spiser og spiser og spiser for tiden:) Var artig å høre hvordan deres babyer har det:)
Niva Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Har en gutt som ble født 11 mai og var da 4050 og 52 cm (gikk to lange uker over tida). På 3 måneders kontrollen var han 7100 og 65 cm. Han får bare mme og grøt. Legger seg 19 30 tida , får mat i 0200 tida og vi står opp rundt syv. Han våkner som regel et par ganger i tillegg, men da får han smokken og sovner igjen. Har akkurat rullet rundt fra rygg til mage, men han er født med hoftefeil, og fjernet puta for 3 uker siden. Er veldig glad i å spise på hånda si. LIker seg under babygym ,men varierer hvor tolmodig han er. Men har to eldre søstre som underholder han innimellom
Sunniva78 har to små Skrevet 17. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2009 Så artig å lese om andre mai-babyer:-) Ser noen spurte om fast føde. Gutten min får kun mm, og jeg håper på å fullamme til han er 6 mnd. Foreløpig legger han jo godt på seg og er fornøyd. Storebror fikk grøt da han var 5 mnd, etter at han våknet for mat heeele natten. Så vi får se hvordan det går denne gangen:-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Hei, hei! Kan kanskje få bli med her vi også selv om Alexander er født 02. juni? 4150 g og 52 cm ved fødsel, 6935 g og 64,5 cm 15/9. Får ikke til ammingen, bare litt "kosepupp", og får 5 flasker melk i døgnet. Er en kamp det også etter at han ble 3 mnd og interessert i alt annet enn mat. Pumper meg til 4 måltider, det 5. er mme. Har prøvd 3 ganger med grøt, men det renner ut av munnvikene... Han daler litt på vektskjemaet, men er som sagt blitt lei av flaska - så da så! Håper han snart lærer å spise grøt! Sover bra, 19:30- 06:00 avbrutt av 1 flake melk og "en halv pupp". Sover lange økter om dagen, 3 ganger (fra 1,5-2,5 timer), men begynner å bli mer våken nå. Liker dårlig mageleie, men fysioterapeut fant ingen "feil". Ruller godt over på siden, og havner mye på magen. Så hyl og skrik til jeg snur han på ryggen igjen. Liker best at jeg bærer på han, feks i babybjørn. Skulle sett han mer utholdende i lek på gulvet, men det kommer vel..nei nå er det matetid igjen - tenk jeg må bære han rundt på gulvet for at han skal spise - utskjemt allerede! Forresten travelt å bli mor til 4...men kjekt og!
Frk Vims Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Koselig tråd. Min gutt kom 20. mai, 50 cm og 3750 g. Veide 6.7 kg og var 62 cm på 3 mnd kontroll. Liker godt å ligge på magen og tygge på leker - i de siste dagene har egentlig ikke noe vært gøy, sutret en del. Er ikke glad i å ligge på ryggen(!), så ruller ikke så mye, men kan begge veier. Sterk gutt. Snurrer mye rundt sin egen akse i mageleie, og sparker mye med armer og bein, vil gjerne framover men klarer ikke. Glad i oppmerksomhet fra søsken og andre. Mat: Ammer, men er ikke veldig interessert i puppen på fagen. Får flaske med MME til kvelds og som regel en gang om dagen. Føler det er litt nødvendig for meg å kunne ha tre timer mellom to måltider og ikke puppe heeele tiden hele dagen - med en som til og med ikke er så ivrig... litt frustrert over hele ammingen, har egentlig lyst til å gi opp, men får meg ikke til det... Prøver med litt grøt til helga. Søvn: Tja, ikke helt enkelt men har bedret seg. Legger seg kl 20.00, sover til ca tolv. Får pupp, sover to timer til, ny pupperunde, sover 1 - 2 timer til. Tar han da opp i senga og pupper mer... Prøver med smokken hvis det har gått mindre enn to timer ca. Heldigvis sovner han som regel med en gang etter pupp, men kunne gjerne tenkt meg litt sammenhengende søvn snart... Jeg står opp 7 (med skoleungene), Kristian sover ofte til 8. Det er jo fint i fht tiden med de andre på morran. På dagen sover han nå alltid 1 1/2 time på morran, våken et par timer, sover igjen, men da våkner han alltid etter 40 min,som er for lite egentlig. Jobber med han slik at han sover min 1 1/2 time da og hvis jeg klarer! En ettermiddagsdupp på ca 30 min.
S. Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Gutten min ble født 11. mai. Han var 4014 g og 53 cm, men gikk ned 200 g på sykehuset, siden melka brukte litt tid på å komme igang. På tremåneders-kontrollen var han 6345 g og 64 cm lang. Lang og slank, med andre ord. HS er fornøyd uansett, fordi han følger kurven sin, så da tenker jeg det er greit. Han virker som en veldig fornøyd liten gutt og, så satser på å fortsette med kun mm en stund fremover. Han viser stor interesse for leker og rangler, og ALT skal naturligvis inn i munnen! Han er glad i å ligge på magen, og har rullet fra mage til rygg siden han var 1 måned gammel. I starten var det nok tilfeldig, men nå er jeg ikke så sikker lenger.. han fortsetter i alle fall å gjøre det ). Han har også rullet fra rygg til mage, men det var et engangstilfelle for noen uker siden. Babygymmen er alt for spennende til å gidde å snu seg rundt Han er en veldig blid gutt, og skravler og prater. Det morsomste han vet er herjing med far, eller at mor synger "lille kattepus" med den suuure stemmen sin Han sover et par lurer om dagen, med mindre han er i vogna, og sover fra rundt 20-21 til 23-00, og deretter til ca. 04.00. Spiser hver tredje time, men sover gjerne til 10-11, og en lur til lunsj.
Svale <3 Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Mattis ble født 25.mai. Veide 3290g og 50 cm lang. Når hn var 3 1/2 mnd veide han ca 5,6 kg og 60 cm lang.. Ligger litt under kurven, men regner med det går seg til etter hvert. Han interesserer seg ikke så veldig for leker, men merker det begynner å komme nå.. Er veldig glad i å putte fingre i munnen, og han synes totten er mye bedre enn smokken. Har akkurat begynt å snu seg fra rygg til mage(er nok ikke en helt bevisst handling ennå). Han legger seg ca 21.30 og sover til ca 09.00(pluss-minus). De siste dagene måtte jeg vekke han 09.30. (er nok et luksus-problem) Sover også hele natta uten å få pupp, noe mamma'n er veldig glad for.. Må nyte det så lenge det varer! På dagen går det veldig opp og ned med sovinga. Men sikkert ikke så rart når det blir så mange timer om natta.
eplepeple Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Jeg har rett og slett glemt klubb-siden jeg he he he....får sjekke ut der Jeg fikk snuppa 20. mai. Noen dager på overtid, så hun var så velkommen atter. hun kom til verden etter en laaaang og dramatisk fødsel, men det gikk kjempe bra med oss. Ingen traumer ;P Hun var 65 cm og 5800 g på 3 mnd-kontroll. un er lang og slank. Ingen storspiser akkurat, men kjempe fornøyd og i farta. Hun sovner i 19 tiden og våkner 6-7 dagen etter. Er våken 1 time også sover vi (ja jeg også) i to-tre timer til. Deilig Noen ganger spiser hun 1-2 ganger og noen ganger sover hun i gjennom natten uten mat. Vi koser oss med venninner som også er hjemme med sine små. Våre utfordringer har vært mating (spiser litt lite) og hard mage. Huff, plaget med treng mage. Bæsj hver 5.-6. dag....ikke kos.
eplepeple Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 Skyter inn at hun var 52 cm og 3659 g ved fødsel Begynner nok med fast føde om ikke lenge, eller velling. Hun virker så lei av melka og hele det styret....hun får MME. Har fått smake litt sviske etter oppfordring fra HS pga hard/treg mage. Hun liker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå