Madelenkron Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 I dag var jeg hos legen for å ta blodprøver egentlig for noe annet en graviditet. Men de tok en graviditetstest også, noe de pleide å gjøre når pasiente rkom med magesmerter. Den viste da positiv. Det kom som et lyn fra klar himmel da jeg går på p-piller, og har hatt normal mens. Har brukt kondom bortsett fra de siste dagene. Det ble foretatt en ultralyd, hun så ingenting bortsett fra en gravid slimhinne. Det jeg lurer på er om aborten ikke har vært 100%vellykket og at noe kan "henge igjen" ,som slår ut positivt på testen? Vær så snill og hjelp!
Madelenkron Skrevet 15. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 15. september 2009 Jeg tok kirurgisk abort for 5 uker siden. glemte å skrive det
caaree Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Hm, har du hatt sex i denne perioden? jeg tror det var vanlig at en graviditetstest tester positivt iallefall de 4 første ukene etter abort. Det kan hende, men det burde jo legen kunne fortelle deg om det er noe sånt som har skjedd!
Madelenkron Skrevet 16. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2009 Ja jeg har det, begynte på p-piller rett etter aborten. Brukte tilleggsprevansjon i en uke. Legen kunne ikke si noe helt sikkert, pga store magesmerter.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Ville tatt kontakt med sykehuset så snart som mulig, eller hvertfall fått et ordentlig svar med ultralyd på om du er gravid igjen eller om det er rester. Om det er rester lønner det seg nok ikke å gå med det uten å få det ut (...) Lykke til. Klem
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 dette er noe jeg selv lurer på! dersom man tar abort, men og den ikke er vellykket, hva skjer da? jeg leste i formularet jeg fikk da jeg var på GU at man bør ta en test etter 6 uker eller noe? men da har jeg jp gått over de 12 ukene!!! Og det er jo ikke min feil at personalet ikke utførte jobben 100 % ?? Jeg tenkte jeg ville ta test hver uke etter aborten, men så leser jeg her inne at det er vanlig at det kan vises 4 uker etter?? Hjelpe meg...enda mer å bekymre seg over...
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 En kan ha positiv gravitest flere uker etter abort. Lurer du på om du fortsatt kan være gravid, evt blitt på nytt, bør du få tatt blodprøver med noen dagers mellomrom. En kan da se om hCG-verdien er stigende eller synkende. Ikke vits å drive å ta nye urin-prøver, det tar for lang tid..... hvertfall om det er spoørsmål om magesmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå