Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #26 Skrevet 15. september 2009 Men, ser det på som viktig at han er REN og pen i tøyet og i ansiktet.. =)
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 15. september 2009 #27 Skrevet 15. september 2009 Heeheh nei svært lite pynting gitt.. Upraktisk med match fra top to toe i finstasen når man skal sitte i sanda
MrsMilla Skrevet 15. september 2009 #28 Skrevet 15. september 2009 Nei, har aldri dollet opp jenta vår før hun skulle i barnehagen. Tenker aldri på om hvorvidt spenna passer til antrekket heller. Mismatch innimellom, åja, men det er virkelig ikke nøye, synes jeg. Vi letter hele prosessen ved å kjøpe klær som stort sett passer noenlunde sammen, sånn som på noanoa og polarn og pyret. Jenta har nesten bare skikkelige klær med tøffe snitt, men praktiske! Et klassisk antrekk hos oss kan være rød tøff bukse fra polarn og pyret, stripete hettekjole fra kirsebærlunden, en rød og en grønn sokk, og rosa genser under hettekjolen. Samt strikk og spenner i alle regnbuens farger. Nå har dette blitt mote i barnehagen....hehe Spørs hvordan det blir nå på skolen, da...
cherry coke Skrevet 15. september 2009 #29 Skrevet 15. september 2009 Hehehe, nei overhodet ikke=) Hun er 4 og får bestemme selv hva hun skal gå med ,så lenge det er praktisk og tilpasset temperaturen ute. Men klærene er alltid rene og hun er alltid velstelt. Men en dag kan hun finne ut at den stripete rosa og hvite strømpebuksa er nydelig til ett rødt og grønt prikkete skjørt og en gul og rosa genser. Strikk og hårklemmer bestemmer hun selv. Av og til ser hun litt pippi ut, men hun er så søt atte=) Det går ei jente i bhg som ALLTID ser pippi ut og hun kan finne på å møte opp i bhg med tutu utenpå joggebuksa. Herlig=)
winneboo Skrevet 15. september 2009 #30 Skrevet 15. september 2009 Jeg bryr meg ikke om alt ikke matcher. Som regel får hun velge ut klær selv og da hender det at hun velger klær som ikke matcher. Men hun pynter seg sjeldent i barnehagen. Går om regel i joggebukse. Hender hun har på seg olaskjørt, men det velger hun selv. Strikk bruker hun aldri da hun syns det strammer. Så ikke noe motepress gjennom morsmelka her i gården
Tokatter_USA Skrevet 15. september 2009 #31 Skrevet 15. september 2009 For det første, så velger Snups klærne selv, og som regel går det fint sammen. Jeg må bare passe på at typen klær passer i barnehagen (værforhold, ikke for pyntet, og at det er rent og helt). Hun er forresten ganske påpasselig med å ikke gå med flekker og hull selv. Å matche, altså at klærne skal ha samme farge? Det har jeg aldri forstått. Fargene skal se fine ut sammen, men de behøver da ikke å være like. Rosa og rødt kan være veldig fint sammen (men ikke i hver sammenheng), samme med rosa og orange eller rødt og orange. Interessante kombinasjoner, det gjør livet litt muntrere!
Solskinnsdag Skrevet 15. september 2009 #32 Skrevet 15. september 2009 Snuspa mi har alltid matchendes klær, sokker og hårstrikk/klemmer. Er veldig nøye på det jeg. :-) Men hun er alltid praktisk kledd i bhg., bruker så og si aldri kjoler og skjørt der, men heller fine tunikaer og tightser, eller rett og slett en fin joggedress. Er ikke nøye på at hun har de dyreste merkeklærne, heller de mest praktiske. Liker veldig godt MeToo, POP, Nøstebarn, og så H&M, Lindex klær. Hun er alltid rein og velstellt når jeg sender henne avgårde. :-)
MintCondition Skrevet 15. september 2009 #33 Skrevet 15. september 2009 Jeg liker at jentungen ser fin ut ja, men "pynter" ikke, ikke sånn at jeg drar på henne julekjolen liksom. Men tightsen matcher tunika/skjørt/genser, genseren matcher buksa, og liker å ha hårspenner som matcher litt oså
*Rutletutt* Skrevet 15. september 2009 #34 Skrevet 15. september 2009 Vil ikke si at jeg pynter dem, men mis-matcher jo ikke med overlegg da, he he...men hun har bare rosa luer og rødt på regntøyet...og rosa støvler, men det får så være;o) Ellers har hun hele, rene klær som stort sett matcher. Det samme gjelder storebror.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. september 2009 #35 Skrevet 15. september 2009 Jeg mener ikke å være frekk nå, siden det står 3.pp i nicket ditt. Men du har bare et barn du kanskje? Og det barnet er kanskje ikke stort nok til å ha egne meninger om klær:-) Men jeg ønsker lykke til , du er heldig om du slipper å ha noen diskusjoner om det skal være den eller den lua, den eller den genseren. Det finnes en bitteliten risk for at du en gang i framtiden må spise ordene dine om at du matcher alt av klær på barna. Selv pynter jeg ikke guttene mine, men kler de i helt vanlige klær som er komfortable. Storebror går jo i 2. klasse så der har jeg ikke stort jeg skulle ha sagt lenger:-)
Kakeåndsen Skrevet 15. september 2009 #36 Skrevet 15. september 2009 Eldstejenta velger stort sett klær selv, jeg bare sørger for at de passer til vær og vind. Så da blir det stort sett rosa i alle varianter og kjole/skjørt. Inkl tutu innimellom. Minsta matcher nok stort sett. Hun er veldig glad i jeans, så da blir det jeans.
Solskinnsdag Skrevet 15. september 2009 #37 Skrevet 15. september 2009 Jeg regner for min del med at snuspa mi kommer til å ha en del innvendinger etterhvert som hun blir eldre, hun er 2 1/2 nå. Men det tar vi den tid det kommer. :-) Har også en stesønn på 9 år som blir kledd matchendes opp, praktisk og behagelig, men alltid klær som passer sammen, og han har enda ikke kommet i den alderen hvor han vil velge klærne sine selv. Så enn så lenge så ligger det to fine hauger med rene klær hver dag til de begge to på badet når de står opp. :-)
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 15. september 2009 #38 Skrevet 15. september 2009 Jeg "pynter" ikke datteren min når hun skal i barnehagen, men jeg er veldig opptatt av at hun skal være ren og ha rene og gjerne litt søte klær på seg:) Hun har ofte skjørt på seg, og matchende strømpebukse etc... Men hun er alltid grav skitten når jeg henter henne så det er vel sånn praksis sett ikke nødvendig å pynte henne noe mer hehe!! Minstejenta som er hjemme med meg har veldig ofte på seg kjole og søte klær..men hun er ikke begynt å grave i sandkassen heller enda da:))
It's all about me Skrevet 15. september 2009 #39 Skrevet 15. september 2009 Nei i barnehagen går de i klær som er behaglige og som ikke gjør noe om blir slitt/ødelagt. Når det er skikkelig varmt om sommeren går de fint kledd, men ellers er det annet som blir prioritert. Er fornøyd om bukse og genser matcher.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 15. september 2009 #40 Skrevet 15. september 2009 Nei pynter de ikke, men klærne matcher:)
Gjest Skrevet 15. september 2009 #41 Skrevet 15. september 2009 jeg er nok litt som deg ja...liker å dolle opp jenta mi med matcende klær og hårpynt....og hun ELSKER det!! Har 2 gutter så hun er eneste jente,derfor blir hun jente jente,og skal bli dulla og fjolla med...hehe Har tonnevis med jakker og klær til henne,og pynter henne nok mer enn mange andre gjør før de sender ungene i barnehagen.Men klærne er selfølgelig behagelige å gå med,og når hun i tillegg liker å bli pyntet å kalt prinsesse så ser jeg ingen problemer med det:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 15. september 2009 #42 Skrevet 15. september 2009 Haha, er som å lese om meg selv nesten.. Er ikke hysterisk på å pynte henne, men liker at ting matcher! Er nok litt fanatisk på det.. Men er viktig at klærne er gode til sin bruk og behagelige! Med uteklær er jeg nøye, med at det skal ha kvalitet og komfor!
Synnøve_Solbakken Skrevet 15. september 2009 #43 Skrevet 15. september 2009 Pynter dem ikke, men klærne pleier å stå litt i stil. De bruker klær som er behagelige og som stort sett tåler 60 grader.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #45 Skrevet 15. september 2009 må legge til at ungen min står ikke i stil til meg selv når jeg henter og leverer:D for jeg bare slenger på meg noe klær,tar på meg linsene,litt vann i håret og ut døra hehe...
tre små... Skrevet 15. september 2009 #46 Skrevet 15. september 2009 vil ikke kalle det pynting.. men vil jo de skal ha pene, rene klær som passer sammen:) viktigs er at klærne er behagelig å bruke.. men største er veldig glad i å pynte seg da.. så bestemmer litt selv også.. hårpynt vil de alltid bestemme selv..
Supermamm Skrevet 15. september 2009 #47 Skrevet 15. september 2009 Skulla gjerne pynta litt jeg, men snuppa her velger klær selv. Og da går det mest i joggebukse og t-skjorte. Også har hun hårbøyledilla så det er ikke så mye vi kan ordne håret heller. Minste matcher i det minste litt mer, men hun er jo bare 15 mnd så komfort er jo øverst på prioriteringslista;)
Jentemammaen Skrevet 15. september 2009 Forfatter #48 Skrevet 15. september 2009 Joda, det stemmer - kun ett barn. Og hun protesterer ikke når jeg kler henne opp, det eneste er hårfiksingen, den liker hun ikke. Kanskje jeg må la datteren bestemme etter hvert, men litt skal jeg ha å si frem til hun blir atten! I hvert fall så lenge jeg kjøper klær til henne. Det er jo klart at det er mer stress med flere barn, men jeg kommer alltid til å ha ansvaret for klærne her i huset, og da er det like lett å legg frem klær som passer sammen, om jeg har ett eller fire barn. Men jeg er ikke en som bryr meg om hva andre gjør med sine unger - eller ser ned på andre. Jeg bare lurer på hvordan dere er, for jeg ser jo at noen i barnehagen er stæsjet som min, mens noen går med slitte joggbukser, og dem om det. Men nå har jo vi alt for mye klær også da, så det er ikke et problem å finne noe som passer. Lykke til med guttene dine. :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2009 #49 Skrevet 15. september 2009 Jeg kaller det ikke å pynte henne, men jeg har bare klær jeg liker til henne. Vi handler det meste av klær til henne på 50-70%, det er jo salg nesten bestandig! Derfor synes jeg også at vi kan tillate oss å ha litt å velge i og kaste det som blir slitt og stygt. Jeg legger vekt på at klærne skal være gode å leke og bevege seg i og at de skal passe til været og dagens aktiviteter. Men synes ikke det er noen motsetning for at hun kan være fin og velkledd. F.eks finnes det jo så mye nydelig ulltøy nå og jeg synes datteren min er fint kledd når hun har på seg janus ullundertøy med blonde på ermene og ullkjole. Dette er samtidig veldig myke, varme og gode barnehageklær. Det "verste" jeg vet er når jeg ser småbarn i "voksenklær". Dvs at de blir pyntet i klær som er smale og trange og gjør det vanskelig å utfolde seg i lek. Eller klær med sexy preg, dødningshoder osv. Synes klær til barn skal se ut som klær til barn og gjerne være fargerike og med søte motiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå