Gå til innhold

Pynter dere barna deres når de skal i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, litt rart spørsmål.

Jeg doller alltid datteren min litt opp når vi skal noen steder, også når hun skal i barnehagen. Matchende hårstrikk til antrekket - lue som passer til jakken - gjerne regnkåpe til og fra når det regner... Hun har flere luer i barnehagen - har liksom noen som passer til den ene reimadressen, noen som passer til den andre reimadressen og lue og sydvest som passer til regntøyet...

Jeg er opptatt av sånne ting, og datteren min pleier å være pent kledd i barnehagen - men selvsagt praktisk og behagelig. Jeg bruker ikke klær jeg ikke liker på henne, selv om det er i barnehagen.

Hvordan er dere på dette området. Bryr dere dere? Lar dere barna gå med rød hårspenne og rosa genser? Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, pynter overhode ikke, og klærene matcher ofte ikke i det hele tatt da de gjerne finner klær selv. Kan også være et lite hull i dem eller malingflekker som ikke går bort i vask, viktigste er at klærene er passe til været og behaglig for barnet å ha på. Skal vi i besøk ol, så er jeg mer nøye da.

Skrevet

Ja, prøver faktisk å matche hårspenner med resten av klærne. Men vist tulla selv vil velge klær en da så får hun selvfølgelig det. Men liker at hun er kledd fint , men selvsagt det viktigste er jo at det er godt for henne å leke i da.

Skrevet

Nå har jeg gutt, så har ikke "problemet" med hårspenner osv..

Men jeg må helt ærlig si at jeg ikke tenker så himla mye på at genser og bukse skal matche når han er i barnehagen.. Lar det ikke kræsje totalt da, men er ikke så innmari opptatt av det..

Her går han i joggebukse og genser i barnehagen..

Skrevet

"Pynter" ikke barna mine for at de skal i bhg, nei. Men, de har rene og pene klær som matcher og som er behagelige å ha på seg.

Når det gjelder matching så er det ikke bare jeg som står for det, det ordner de ofte selv. Spesielt eldste på 5,5 år er ganske nøye på det.

Minsta liker å "pynte" seg med spenner og strikker, men det er jo også praktisk så hun ikke får hår i øynene.

Skrevet

Guttene mine bruker mye joggebukse i barnehagen, så nei - er ikke så opptatt av det. Har inntrykk av at jentemammaer er litt mer opptatt av klær til barna, ikke rart - jeg synes at det generelt er veldig mye bedre utvalg til jenter enn til gutter.

Skrevet

ja jeg er opptatt av sånne ting. jeg kjøper klær som jeg syns er pene og praktsike. de skal ha god passform og være god å ha på. jeg liker godt myke tunika og leggings bedre en typsik joggedresser. liker at klærene matcher. skal vel sies at hu har mye i de samme fargene slik at det passer sammen.

kjøper luer som matcher jakka osv.

Skrevet

guttungen her er like pen i bhg som han er hvis han skal være med meg.. blir som regel en pop bukse og en pop genser..

Skiftetøyet som blir liggende i bhg er derimot ikke så veldig fint og matchende.. men det brukes jo ikke så ofte.

har også forskjellige luer som passer til jakkene.. liker også å ha samme merke jeg da.. altså pop jakka passer best med en pop lue =) Og samme med reima dressen.. men.. jeg er snål!

Skrevet

jeg finner også frem klær til elste som er 10år om morgen. for å få han litt kjappere ut av senga. finner ting som matcher og som passer til været ute. for det er han ikke så flink til selv. han kan selvsagt de vis han vil det. han syns det er veldig greit sånt.

Skrevet

Men liker at det ikke er direkte mismatch. Og jeg kjøper alltid utedresser/jakker med matchende lue og votter. Er hjemme i permisjon med lillejenta nå, og har fått så mye fine klær til henne (dessuten er det så artig å shoppe jenteklær), så hun er alltid fint kledd.

Skrevet

Med en viljesterk 5- åring nytter ikke det. I dag bestemte hun antrekket selv. Hun skulle pynte seg. Grønn t-skjorte, strømpebukse, grønne sokker og diddlgenser. Gule hårstrikker fra kinaflettene fra i går. Klipsøredobber og perlesmykker og armebånd. Og en oversized sommerfuglring. Hun var ekstatisk over bekledning. Jeg synes hun er supersøt:-)

Nei, her matcher det ikke så ofte. Men, prøver å ha en innflytelse, slik at hun ikke ser helt pippi ut.

Skrevet

Haha, pynter og pynter.. Jeg har en 2 år gammel gutt som er skitten før jeg får snudd meg...

Han har lite klær som ikke matcher hverandre siden vi kjøper klær i samme fargetoner. Så det er sjelden han kræsjer totalt ;) Men å tenke over det på morningen, DET gjør jeg ikke ;)

Og om lua matcher dressen? Herregud, det er toåringer det er snakk om...

Skrevet

Jeg liker at de har klær som ser ok ut. Byttetøyet i bh er ting som ikke passer med andre ting de har. Det blir liksom en restekasse.

Jeg pynter dem ikke, men jeg liker at ting passer sammen og samtidig er komfortabelt å ha på.

Skrevet

Nix. Her er det ingen pynting!

Ungene er rene og har rene klær, men som en annen sa lengre her oppe, det kan være et lite hull på kneet eller en malingflekk som ikke går vekk i vask. Det gjør ingenting.

Har veldig aktive barn som "bruker hele barnehagen" både ute og inne. Har aldri på dem klær jeg redd skal få flekker eller bli hull i, og det har barnehagen gitt uttrykk for at de setter pris på.

Noen ganger matcher klærne, andre ganger er det full kræsj. hehe.. gjør ingenting. De er jo bare små barn!

:o)

Skrevet

hehe, nei aldri i bhg!:)

men klærne er hele, rene og praktiske. prøver å matche fargene ja, men pyntet er de ikke:)

med 4 eldre sønner så er ikke yngste jenta så veldig opptatt av å pynte seg hehe..(kan glimte til å plutselig vil ha kjole på i bhg, men det er veldig sjeldent:)

som i dag, da ville hun ha genser med traktor på!! da måtte jeg le litt ja.. hun godtok en med en elefant på da jeg ikke har noen med traktor:)

forresten, rosa og rødt er fint da:)

Skrevet

Ingen pynting og ingen matching. Gir rett og slett beng i sånt.

Skrevet

Nei ikke egentlig. Men jeg har to sorteringer av klær. Klær til bruk hjemme og ute.

Skrevet

Kan vel ikke kalles pynting, men sønnen min har alltid matchende og fine klær. Finnes heldigvis masse fine joggedresser :D og når det ikke er luevær tar vi gjerna litt gele i håret :)

Skrevet

* uansett hva han har på seg bryr det meg ingenting om klærne skitnes ut eller slites eller hva som helst:D kjøre på og kose seg :D

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Som regel velger han klær selv og da blir det ofte klær som absolutt ikke passer sammen. Men han har alltid rene og hele klær på seg.

Skrevet

Pynter henne ikke, men hun har gjerne matchende spenner og strikk i håret, pene og rene klær som er behagelige å gå i, men som ser bra ut!

Gjerne tunika og tights:) Hun er 18 mnd da:)

Ser ofte at barna har hullete, skitne klær. Finnes da så mye pent og praktisk til barn enn en utgått joggebokse og en genser som ikke matcher.

Kjøper sjelden klær til meg selv, men er veldig opptatt i å handle til datteren min.

JEG liker at jenta mi ser bra ut, hva andre gjør får være opp til dem.

Og ja, jeg tåler at klærne blir møkkete, og de tåler utelek:)

Skrevet

Artig med så mange forskjellige svar... Er nok litt av alle typer mammaer i vår barnehage..

Må bare få sagt at regel nummer én er at UANSETT om buksen datteren går med koster 150,- eller 1100,- spiller det ingen roller om den blir slitt, skitten eller full av maling. Det er risikoen...

Skrevet

Jeg vil helst at klærne skal matche litt(men ikke med yttertøyet! der tar vi hva vi har!), men ingen krise om det ikke gjør det en gang i blandt. Ellers tenker jeg på hva som passer for dagen, er det regnevær tar vi joggebukse for det er mer behagelig under regntøy feks. Ellers går mellomste i løse joggebukser for tida, pga bleieavvenning, så han enkelt får av buksa selv =)

Skrevet

Nei, bættre (som trøndere sier..)

Å pynte ungen min i bhg ser jeg ikke på som viktig engang. Pynter ikke meg selv for å levere/hente han heller...

:o)

Han går i joggebukser stort sett hver dag.

Skrevet

Hender vi pynter litt når han får det for seg at han vil være "tøff", og han har mye fint sommertøy... men fra nå og til langt ut på våren går han som regel bare i ull i barnehagen, og da er det begrenset hvor mye vi kan pynte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...