Gå til innhold

Innvendig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skjer dette? Og er det vondt? Leste på et innlegg her inne at det er man får når man er under 12uker.. :s Og ja, må helt ærlig innrømme at jeg ble litt redd.. :P Har jo selvsagt lyst å se spiren, men innvendig ul høres ikke akuratt godt ut.. (Har aldri tatt GU, har skrekk for dette..) Er dette noe dem vanligvis gjør på første legetime, eller er det bare for de som har bedt om det, evt trenger det av diverse grunner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig:) Ok blotte ut dåsa er og blir ukult, men de ser på slike hver dag. Veldig få opplever smerte ifm med innv. ul. Selv merker jegg ikke at de romsterer der engan. (uh..og hva sier det om meg tro? hehe)

Nei men litt gjennomgang da.

Av med klær og ben opp i stol. SLAPP AV! la pompen bli tung og fokuser på å slappe av. De begynner gjerne med en liten gu. Får sånn heterdetigjena.."spade" i åpningen og så titter de på mormunn og sånn. 2 fingre inn mens de trykker på magen. Dette er ikke vondt og går fort.

Selve ul da.

Den pinnen er lang!! Fortvil ikke hele den skal ikke inn i deg:)Det tres på en kondom og glidemiddel. Føres litt inn i åpningen. Den sender jo ut ultreLYD.

Jeg merker som dagt lite til at det skjer noe der nede. (hatt øh....mange!! inv. ul også uten foster i meg)

Anbefaler innvendig ul. De ser mer. Også av morkake, lovmor og ja. Bilde er gjerne klarere og de får mer oversikt. Synes det er betryggende jeg. For da får de med seg mer om det skulle være noe.

Og du...er bare å bli vant...er du gravid og skal føde og undersøkes, kanskje strippes, tøyes, sy, sjekke åpning... (ikke ment som skremsel da..hehe..bare at underlibvet etterhvert ikke er så privat som det en gang var)

Skrevet

Ikke standard med gu på første legetime. Dersom du ikke har hatt det kan det anbefales. Det er jo greit å vite alt står bra til! Også tas det prøver for diverse. (type q-tips som pirkes på innsiden, ikke au)

Evt ser de på mormunn og kjenner på livmor.

Jeg har aldri hatt gu på første kontroll. Ikke første svangerskap heller og da hadde jeg aldri hatt gu før.

Skrevet

Men er det standard at man får innvendig ul? Hmmm.. Hørtes jo ikke så fælt ut da.. Så lenge pinnen er tynn.. :P

Vet jeg burde tatt GU, men har liksom ikke fått gjort, men får kanskje bestille det neste gang jeg er der, bare dame meg opp litt først.

Skrevet

Man bruker få det før uke 12, da det da er lettere å se. Alt er jo veldig lite:) Og ofte har jo ikke livmora kommet over skambenett og da er det litt vanskelig å få til bra utvendig:)

Pinnen en mye tynnere enn snoppen til typen;) (håper jeg for din del da-haha:P ) Hmmm er vel som en spritusj tenker jeg, men litt mer "klump på hodet" da. så litt større der. Altså man kjenner jo at noe skjer da, ellers er man jo virkelig vid!! hehe. Men er ikke vondt i det hele tatt. En gang kjente jeg ubehag for hu romsterte så veldig og spes rundt ene eggstokken som var dritøm. Men det var ikke helt vanlig ul heller....

Bare neve at du ikke har hatt gu når du er hos legen så se hva h*n sier. Enten tar h*n bare en kjapp der og da (greit å ha dusja tilfalle..hehe) eller så kan du jo si du skal på ul (om det ikke er lege som har bestilt da) og høre om de da tar det der.

Skrevet

Hehe.. :P Håper jeg får det da..Bare 15dager til første legetime.. :) Er spent.. :)

Skrevet

Om du er under 25 år må man ta GU på legetimen....det er et krav at man må ta klamydiatest ved graviditet under 25 år. Men det er gjort på 2 min. Ingenting å stresse med. Går helt fint:-) Den testen kjenner du absolutt ingenting. Det verste er vel det å i det hele tatt spre beina...!!

Jeg grua meg noe voldsomt til innvendig UL...så var det noen her inne som sa at jeg kom til å "glemme" alt gynekologen gjorde når jeg fikk se småen. Som om jeg trodde på det da!! Men de hadde rett, og når jeg så det pittelille babyhjertet som jobbet i vei, ofret jeg ikke en eneste tanke på at det sto en svær skjeggete mann med en "dildoaktig" kondombekledd pinne inni meg:-)

Skrevet

Jeg er livredd for å ha en kjønnsykdom, så er egentlig rart at jeg ikke har tatt gu før, men har bare vært redd egentlig. (Har bare hatt ubeskyttet sex med samboer, og alltid brukt kondom før han) Så tror ikke jeg har noe å uroe meg for, men man er jo alltid nervøs.. Men er under 25, så da blir det gu da.. Huff.. hehe. Og mulig innvendig ul..

Skrevet

Når ble det krav å ta GU på legetimen? Jeg er under 25 og jeg har aldri vært tvunget til å ta no klamydiatest heller.

Men har fått tilbudet. Samme med HIV test.

Skrevet

Hmm...min lege sa ivertfall at det var et krav å ta klamydiatest om man var gravid og under 25. kan jo være at fødeavdelingen forlanget det..og at de ikke har samme praksis overalt..?

Men HusNissa, igjen; det er ingenting å grue seg for. Over på no time:-) Og er jo ikke sikkert de har samme krav om GU på ditt bosted, selv om de har det her jeg bor. Bare slapp av du. lykke til:-)

Skrevet

Det er ikke et krav om å ta klamydia test overalt iallefall....Eg var 20 år første gang eg var gravid og da tok eg ikke, og denne gangen er eg 23 og fikk tilbud om å ta siden eg likevel skulle ha innvendig UL....

Er vel heller ikke vanlig å ta UL så tidlig eller GU i det hele tatt, dersom det ikke er noen spesiell grunn til det. Mange som ikke tar UL før den ordinære, som er utvendig. Men skal du ha UL før uke 12 av en eller annen grunn blir det nok innvendig ja.....vanskelig å se noe visst ikke;)

Og det er ikke vondt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...