Gå til innhold

Ang. tidlig ultralyd...

vi har verdens fineste gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mangen som har tidlig ul her inne? Og hva er indikasjonen på å få det? Går dere bare til fastlegen og sier, jeg vil ha ul? eller bestiller dere selv time hos privat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om man har blødninger blir man ofte henvist til tidlig UL.

smerter er også en grunn. Da det kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren. Noen får også pga usikker mensdato. Om de da er i tvil på om de skal beholde så får de ul for å sjekke at de ikke er 12 uker eller mer.

Noen har hatt flere SA eller MA og får da dette for å bekrefte om det er liv i livmor :P (dette går gjennom fastlege)

Noen velger seff privat.

bestiller selv hos klinikk

Skrevet

jeg vil også på tidlig ul ser du, hihi... hadde jo vært så nydelig å fått sett lille babyen...lenge å vente i 18 uker... komer nok også til å bestille privat, for ingen grunn for tidlig ul her ennå, heldigvis;)

Skrevet

Jeg sa til legen at jeg gjerne vil ha tidlig ul, se at alt er som skal og slik. Og nå venter jeg på brev fra sykehuset.

Synes at det sku vært en ordinær tidlig ul og en ved uke 17,18,19 (som det er)

Skrevet

Jeg fikk tidlig ul pga veldig uregelmessig syklus før graviditeten, så jeg hadde virkelig ingen peiling på hvor langt jeg var på vei.

Skrevet

får det nå for andre gang fordi jeg hadde preklampsi i mitt første svangerskap og da vil de være sikre på at alt er så bra det kan være...

legen min ville også helst ha meg inn av en annen grunn, nemlig at jeg er over 35 og derfor er i risikosonen for mye annet også.

Skrevet

Jeg går på oppfølging på fødepoliklinikken pga høyt blodtrykk og svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Så jeg fikk UL der da jeg var 6+5. Skal dit hver 4.uke frem til uke 34, deretter ukentlig. Blir nok ikke UL hver gang, men det blir en del UL ja :)

Skrevet

Jeg har gynokolog og han har ultralyd, derfor blir jeg sjekka hver gang jeg er der. Slik er det hvis man går til gyn og ikke lege. Legen veit jo ikke noe mer enn nødvendig. Jeg synes det er bedre å gå til en som kan det. Og det gjør ikke meg noe at han har ultralyd der.

Jeg går til legen hvis jeg er syk, og gyn hvis jdet er noe med underlivet mitt å gjøre. Legen måtte henvise meg første gang, men det er flere år siden. Nå bare ringer jeg som jeg vil å får time. Skal til første sjekk og da er jeg 6+5.

Skrevet

De fleste har vel en gynekolog vil jeg tro. Men kan ikke si jeg er der så innmari ofte.

Skrevet

Nei, er ikke der ofte. Er der til sånn prøve greier hvert 3. år + litt nå i det siste året pga utredning og SA ol. Men sjekk om gyn har ul da. Er jo veldig moro å se synes jeg.

Skrevet

eg ska te tidlig ultralyd på torsdag fordi jeg var og fikk en vaksine hos helsesøster etter at jeg var blitt gravid, men før jeg fanty det ut.. så derfor ble jeg sendt til tidlig UL bare for å sjekke, selv om legen ikke tror at det er noe galt =)

Skrevet

Joda, vet at gynekologen min har ul, både vanlig og 3D, men venter til uke 12 tror jeg:) Da tror jeg ikke jeg klarer å vente stort lenger, hehe:) Men koster jo skjorta, men både jeg og mannen er enige om at det er verdt pengene:)

Skrevet

jeg har det sånn som Arie, har gynekolog som har innvendig og utvendig UL maskin:) kjempekjekt det!

Men jeg har uansett endel antistoffer i blodet og div annet som også gjør at jeg må ha litt tettere oppfølging. Gleder meg til gyn timen om 2 uker, da håper jeg å få bekreftet at det er liv.

Så blir det vel UL får å sjekke etter MMC og andre misdannelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...