Gå til innhold

UL i uke 8 men ser ikke hjerteslag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort skal ca fosteret være i uke 8? Det lå slik til at legen ikke fikk til å måle hvor stort det var. Men syns selv det så veldig lite ut.Siden vi ikke så hjerteslag regner jeg med at jeg mister : (

Alt ser jo ellers fint ut, både fostersekken og plommesekken.

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er for tidlig å se, men han hører jo ikke på meg. Kan rett og slett ikke være kortere på vei. Fikk positiv test den 9 august og den var sterk.

Har ikke hatt sex siden den 2 august, så det er siste datoen jeg kunne blitt gravid. Og siden jeg testet positiv den 9 tror jeg ikke på den siste datoen. Regner jo med at det går litt lenger tid for å positiv test.

Skrevet

Jeg testet positivt dagen etter jeg skulle ha fått mens. Jeg var til ultralyd i dag, i uke 9 + 4. Babyen er 25,4 mm fra hode til ende, så de er jo veldig små da. Så du at den rørte på seg da? Var rolig her, men så klemte legen på magen og da sprellet den litt.

Skrevet

Heisann. Selv om man har sex en dag så trenger man ikke bli gravid DEN dagen. sæden kan leve i 4 døgn den. Og kan ta noen dager før egget er klart/fester seg osv osv. Derfor kan du være kortere enn du tror. Det var jeg sist. Trodde ikke det var mulig hehe

Skrevet

Nei den rørte ikke på seg. Det lå helt øverst i fostersekken så legen sa det var vanskelig å måle den.

Gratulerer med nurke i magen, måtte være godt å se den lille : )

Skrevet

Var på ul i uke 9. Så ingen bevegelser da. Så hjertelyd da. Ble og målt til å være rett ift hvor langt jeg var da... Vet ikke ang hjertelyd, ville bare si at min ikke rørte på seg i uke 9.

Skrevet

Vet jo at man kan være kortere på vei men jeg hadde jo aldri fått positiv test bare noen dager etter sex da.

Skrevet

Takk! Jeg skvatt litt da den ikke rørte på seg, men han sa det ikke var noe unormalt. Den rørte dessuten på seg litt da han "dyttet" på den. Håper du ikke mister motet. Det er ikke sikkert du mister! Skal du tilbake til ul snart? Tok de HCG prøver og slikt av deg?

Skrevet

Tror ikke du skal engste deg,fosteret er veldig lite og hos meg ville de ikke lytte etter hjertet i uke 9....for tidlig sa legen og jeg ville bare bli stressa om vi ikke fant den...

Siden alt så bra ut får du nok slå deg til ro med det,du kan jo ta en ul nærmere uke 12,da ser man mye mer=0))

Lykke til=0))

Skrevet

Jeg skjønner at du er bekymret, men det er ikke alltid de finner hjerteaksjon så tidlig. Hvis du blir veldig engstelig ville jeg dratt til ultralyd igjen i slutten av uken. Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Tusen takk : ) er jo kun en uke å vente på ny ul.

Skrevet

Noen tester (spes strimler) kan gi positivt en uke etter befruktning.

Jeg fikk selv positiv test litt over en uke etter.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tidlig ultralyd når jeg var seks uker. Det vi kunne se da var en liten sirkel med fostervann og i "ytterkanten" av fostervannet så vi en pulserende flekk. Var umulig å se at det var et embryo, så kun at det var noe der fordi det pulserte.

Når man er åtte uker skal den lille være mellom 15 og 22 mm og veie 0,5 gram.

Jeg krysser fingrene for at den lille bare gjemte seg litt, og at dere får se liv på neste ultralyd :-)

Skrevet

Jeg var på UL i uke 8 og da så vi en liten svart spire som ble målt til 10mm med et bankende hjerte..

Men de vokser jo veldig i rykk og napp i begynnelsen, så det trenger jo ikke å bety at du vil miste..

Kansje du er litt kortere på vei enn hva du trodde?

Lykke til på neste UL hvertfall :)

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 8 og så ikke hjerteslag, bare plommesekk (men den så fin ut). Tok HcGtest som doblet seg første gang, så doblet den seg ikke neste gang. Var sikker på vi hadde mista..Likevel så vi hjerteslag på UL to uker senere, så jeg var bare myye kortere på vei enn logikk skulle tilsi. Krysser fingrene for at det samme gjelder deg og :-) Lykke til!

Skrevet

Jeg tok test nå i uke 6. Positiv. Legen mente jeg var i uke 10 da jeg mente jeg var i uke 13.

Var på ul, legen hadde rett.

Jeg var i uke 10. Dvs at jeg tok test rett ved uke 3-4. Men den ble positiv...

Så du kan være mindre enn du virkelig er. Og det kan være at fosteret gjemmer seg litt og så tidlig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...