Gå til innhold

Plutselig pludrer hun ikke.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er myyyyye en førstegangsmor skal bekymre seg over :P

Sånn er'e med den saken!

Jeg la plutselig merke til at snuppa ikke bruker stemmen sin til snakking/pludring lenger. Før bablet hun i vei. Kjempe lange og fine setninger, men høy stemme. Nå bruker hun stemmen til å klage med i steden. Ser at hun klør noe veldig i tannkjøttet sitt, så lurer på om det kan være årsaken. Bare syntes det var litt rart.....noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, denne overskiften skremte meg skikkelig!

Når det er sagt begynte lillemor her også for en ukes tid siden å knirke istedet for å pludre, og lager skikkelig skremmende "kvelelyder". Det er nok litt fordi hun blir irritert (lager masse bevegelse på magen, men kommer seg ikke dit hun vil!), men også litt fordi hun bruker stemmen sin annerledes også. Tror sånn går litt i faser, for 5-6 uker siden sang hun bare i fistel.

Høhø, ser at dette svaret ikke gjør deg så mye klokere kanskje?

Skrevet

hehe, ja noe er det alltid man skal lure på og bekymre seg for;) Det samme skjedde imidlertid med jenta mi også på den tida der- fra lange fine "bablesetninger", til hese, rare måkeskrik, sang og klagelyder. Tror det er helt normalt at dette går litt i faser; de tester ut forskjellige lyder og stemmebruk litt alt ettersom. Noen faser tester de lite språk, men mer motorikk osv osv. Hun kommer nok til å kunne alfabetet til slutt, samt de korrekte norske bøyningsformer av verbet "å være", hehe;)

Skrevet

Aaaahhh, makes sense! Hun er jo veldig på det motoriske akkurat nå. Hun ruller og griper og selvfølgelig klør og sikler he he :)

Takk for svar damer :)

ps. sorry for at jeg skremte noen he he...ser den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...