Gå til innhold

hvor lang tid har dere brukt på å bli gravid etter keisersnitt???

Anbefalte innlegg

Hei,..

Jeg lurer litt på dette da jeg tok keisersnitt med nr en..Nå har vi begynt å prøve igjen ... dattera mi er nå snart 18 mnd... er så redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen fordi jeg har øddeagt livmoren min.... snufs...

Fortsetter under...

Hei

Forstod det iallfall slik på gynekologen min at det ikke skal ha noe å si.. at man har tatt keisersnitt, altså. Vi er straks i gang igjen. Fikk først mensen nå før helgen. To år uten. haha. Slik går det når man ammer så lenge...

Har 3,5 år mellom mine to. Fikk satt inn p-stav etter første ble født. 2 mnd etter at jeg fjernet den ble jeg gravid igjen. Tror ikke ks skal ha noe å si for muligheten til å bli gravid igjen. Det eneste er at man ikke bør bli gravid igjen det første året siden livmoren trenger tid til å gro ordentlig sammen.

Hei. Det er 2 år og 3 mnd. mellom mine. Eldste var altså halvannet år da jeg ble gravid igjen. Ble gravid på første forsøk.

De som utfører ks sjekker livmoren din og ser om den klarer et sv.skap til. Etter mitt andre ks sa kirurgen at livmoren min klarer 1 sv.skap til men etter det anbefalte hun at at jeg ble sterilisert samtidig som ungen ble forløst.

Annonse

Blir to år mellom våre. Kom i skade for ikke å bruke prevensjon 1 gang i sommervarmen... jadda...

Ganske mange kvinner som har flere barn født med keisersnitt, eller flere barn etter keisersnitt, så tror ikke det er grunn til bekymring.

• 1 måned senere...

Pasienthåndboken tror jeg opererer med en sjanse for å bli steril etter ks på 6%(!!), og da ble jeg selvsagt stressa pga det. Da jeg spurte gynekologen min om det, sa hun at det hadde hun aldri hørt noe om, og mente at et tidligere keisersnitt ikke skulle ha noe å si.

• 2 uker senere...

Tusen hjertelig takk for svar.. Må si jeg ble litt lettere til sinns nå;) Da behøver jeg nok ikke tenke på dette iallefall:D

Mye man behøver bekymre seg over her i verden.. hm... Slitsomt å være sånn altså..

Sånn er det jo også da, når man ønsker seg en ny spire.. Er jo bare i 3 pp da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...