MintCondition Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Lille poden her i huset vil visst altså IKKE ha pupp lengre..litt trist, siden jeg hadde håpet å amme ham til han var året ihvertfall (ammet storesøsteren til hun var 15 mnd), men nå VIL han ikke! Dette har vart noen uker nå, jeg har fått lurt i ham pupp morgen og kveld, that´s it. Og mme bare spyr han av...så spørsmålet mitt er; MÅ såpass store barn ha mme, eller holder det med det de får i seg av grøten? Han spiser godt med grøt, halvannen porsjon til lunsj og samme til kvelds, pluss brød til frokost og middag til eh...middag , og frukt innimellom der. Vann til måltidene. Glad i mat altså, men ikke i pupp! Noen som vet? Tenkte ringe hs i morra og spørre der også..
LilleBjella Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Her var det ammeslutt ved seks måneders alder, og han har helt siden da drukket en skvett før legging og tidlig på morgenen. Som regel 100-150 ml i døgnet. I noen perioder mer, men generelt veldig lite. Spiser ellers godt. Jeg har ikke vært noe bekymret over det. Som du sier får han melk gjennom grøt, og han spiser mye grøt. Væskebalansen er ikke noe problem, han tisser som bare det, legger ellers godt på seg og er i godt humør. Alternativet er å tvinge i ham melk, og det går jo ikke!
MintCondition Skrevet 14. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2009 Her er det full oppkast av mme altså, spyr opp det han spiste sist sammen med melka...og vi har prøvd forskjellige typer også. Men ja, som du sier er det sikkert ikke noe å bekymre seg for sånn melkemessig, ferdig-grøt inneholder jo mme såvidt meg bekjent. Syns poden her drikker lite, men bleiene er våte så..hm. Vanskelig å tvinge i ham melk ja, hehe
LilleBjella Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Det er jo mye væske også i middagsglass og fruktmos. Det tok et par uker fra han sluttet å drikke melk, til han ble skikkelig fortrolig med vann. Plutselig fikk vi en skikkelig varm dag i sommer, han ble tørst, og da glugget han nedpå. Tror de er rimelig flinke til å regulere sånn selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå