Gå til innhold

Bleieutslett eller soppinfeksjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har hatt trøske, som smittet over til meg. Nå har hun fått rødlig utslett på stumpen som ses som en smal stripe på hver side av rumpeballene. Er usikker på om dette er vanlig bleieutslett eller om det kan være soppinfeksjon... Hvordan kan man se forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun hatt utslett der mens hun hadde trøske?

Snuppa her hadde det som liten i munn og bleieutslett, og jeg i melka :(

Smurte med canesten og det virket fort.

I ettertid har vi hatt litt problemer iblandt med utslett, og da har den kremen hjelpet igjen.

Sånn det ser ut hos oss er det små kviser liksom, bittesmå irriterte prikker.

Anbefaler også å prøve den eksem kremen de har på apoteket. hmm, nå husker jeg ikke hva den heter :(

Den er hvertfall brun og tykk, og virker veldig bra. De anbefalt den på apoteket mot bleieutslett, men egentlig er den mot eksem...

Skrevet

Hun har trøske nå, som jeg tror er i ferd med å bli bedre, men vanskelig å si... Jeg ble smittet også, og har smurt md Canesten på brystene, det var effektivt og jeg er bra nå. Kan jeg evt. smøre Canesten på stumpen hennes også? Synes det er så vanskelig å vite om det er bleieutslett eller soppinfeksjon. Har smurt med vanlig zinksalve i noen dager nå, men kan ikke se at det har noen effekt...

Skrevet

Inotyol heter den. En sinkholdig salve... Veldig bra... Brukte den på vanlige utslett og.

Ja prøve canesten på rumpa. Smør på tynt lag.

Du vil garantert se raskt endring... Hos oss virker den veldig bra, men jeg vet ikke om hvor lenge man skal bruke det, og det gjør noe å bruke den selv om det ikke er sopp. Men jeg bruker den iblandt på sånne kvise lignende utslett, og det virker :)

Skrevet

Da skal jeg prøve forsiktig med det :-) Takk for tilbakemelding!

Skrevet

Vesla hadde bleieutslett OG sopp samtidig, så det ble vasket, tørket, smurt med Canesten, lufttørket, smurt med zinksalve og lufttørket tre ganger daglig med god effekt da hun var bitteliten. Det funket!

Skrevet

Bare smør på, hadde jeg gjort! ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...