M ♥ ♂-2010 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg går på yoga for nybegynnere en gang i uka. På hjemmesiden står det at man må gi beskjed om man er gravid. Jeg har ikke tenkt til å fortelle yogalæreren at jeg er gravid før jeg har fortalt resten av verden det - og det er jo en stund til ... ;-) Har noen noen erfaringer? Er det skummelt å bedrive yoga når man er gravid? Man presser seg jo bare så langt det er mulig.
Fifrildi Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Ja. Du må fortelle yogalæreren din at du er gravid. Det er noen få yogaøvelser som ikke egner seg i første trimester. Hvis du ikke ønsker å fortelle yogalæreren din dette må du selv undersøke hvilke øvelser dette gjelder. (Jeg har trent yoga i flere år og forholder meg til dette: utgangspunktet gjelder det inversions, twists og i noen tradisjoner for lenge i sterke stående stillinger samt båten . Dette er på ingen måte utfyllende... gjør gjerne dine egne undersøkelser i tillegg! Ikke stol 100% på fremmede på internett *smile bredt*) Men de fleste yogatradisjoner er veldig opptatt av ulike øvelser i ulike fase av graviditeten. Se på yogalæreren din som en slags helseperson og hopp i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå