Gå til innhold

Gravid og yoga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på yoga for nybegynnere en gang i uka. På hjemmesiden står det at man må gi beskjed om man er gravid. Jeg har ikke tenkt til å fortelle yogalæreren at jeg er gravid før jeg har fortalt resten av verden det - og det er jo en stund til ... ;-) Har noen noen erfaringer? Er det skummelt å bedrive yoga når man er gravid? Man presser seg jo bare så langt det er mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du må fortelle yogalæreren din at du er gravid. Det er noen få yogaøvelser som ikke egner seg i første trimester. Hvis du ikke ønsker å fortelle yogalæreren din dette må du selv undersøke hvilke øvelser dette gjelder.

(Jeg har trent yoga i flere år og forholder meg til dette: utgangspunktet gjelder det inversions, twists og i noen tradisjoner for lenge i sterke stående stillinger samt båten . Dette er på ingen måte utfyllende... gjør gjerne dine egne undersøkelser i tillegg! Ikke stol 100% på fremmede på internett *smile bredt*)

Men de fleste yogatradisjoner er veldig opptatt av ulike øvelser i ulike fase av graviditeten. Se på yogalæreren din som en slags helseperson og hopp i det! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...