Gå til innhold

Fra 2 til 1 lur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, denne sovingen - det er virkelig en vitenskap jeg ikke blir klok på.

Jenta mi er nå 10 mnd. Hun har sovet to ganger på dagtid siden hun var 6mnd, ca.

Nå har hun gradvis begynt å sove lengre om morgenen(HURRA!!!) og dermed blir jo lurene forskjøvet.

I går og i dag sov hun til kl 0815, og dablir det litt knapt å få til to lurer.

Hvis hun sover til kl 06 som lenge har vært vanlig, så har hun sovet fra kl 0930 - 1130 og fra 1430-1530 - sånn ca.

I dag sovna hun ikke før 1130 og sov til 1415. Så holdt vi henne våken til kl 19. Ikke noe problem egentlig.

Tipper det likevel vil bli en overgangsfase som krever litt jobb å få til en lur-rutine - og jeg føler hun er litt liten til det. Er hun det?

Eller er det bare å kjøre på og lytte til babyens signaler - det kan jo hende det går smertefritt av seg selv.

Men vi orker ikke å sette i gang en prosess som krever masse jobb(regner med hun ikke kommer til å utelukkende daglig kommer til å sove helt til 08 - og dermed blir det vanskelig enkelte dager å strekke våkenperiodene...) - for så å finne ut at det egentlig var litt tidlig og kjøre henne inn på en lur om dagen, og at vi egentlig burde ventet til hun var 1 år....

Hvis hun sover ca 12 timer hver natt og 2 - 3 timer i løpet av en lur så får hun jo nok timer søvn, men... lurer....

Så mitt enkle spm som jeg brukte lang tid på å komme til er:

Hvor gammel var din baby når dere gikk fra 2 til 1 lur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jenta mi er nå 13,5mnd, og har den siste uken sovet en lur bare.

Men når ho var rundt 10mnd, så var det faktisk en ukes tid hvor hun holdt seg lenger våken på dagtid, og sov bare en gang...

Men plutselig snudde det tilbake...

Så denne siste uka har det bare gått av seg selv, hun venter med å sove til 11-12 tiden og sover til 13-14 tiden. Noen dager sover ho bare en time og... Har vanskelig for å få ho til å ligge lenger enn to timer.. Men det har det gått fint for det..

Men noen dager hvor jeg begynner på jobb 07, har det blitt to lurer :)

Så jeg har bare sett henne an selv, og latt henne bestemme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...