Snufselure Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Går det ann å lage i stand morsmelkerstatning å sette i kjøleskapet sånn at jeg har mat til babyen hele dagen? At jeg koker opp vann, heller i pulveret, rister så setter alle flaskene i kjøleskapet for å varme de opp i vannbad eller mikroen når lillegutt skal ha mat?
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Det går visst an tror jeg men jeg syntes det var like så greit å bare ha vannet klart i flaskene og varme dem i microen og så hive pulveret oppi. Mine erfaringer, ihvertfall med Nan, er at det lukter surt på no time så vet ikke om jeg hadde tatt sjangsen, men vet om andre det fungerer helt fint for :-) Mye rot, satser på at du forsto :-P
mamman til to gutter Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Nei, det bør du ikke gjøre. Kok heller opp vann og ha klart i flaskene i kjøleskapet og varm i micro før du tilsetter pulveret. Eller du kan ha flasker med litt kokt, kaldt vann i kjøleskapet og varmt vann på en termos, så kan du blande vann til riktig temperatur og så tilsette pulveret (noen skal vel blandes på 70grader og da er det bare å tilsette litt mer kaldt vann etter du har blandet inn pulveret). Grunnen til at du bør vente med å tilsette pulveret er at det er fare for vekst av noen bakterier som babyen ikke bør ha i seg. Mye nyttig informasjon på http://www.flaskeposten.org/
Expat Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Nei det er farlig for baby! Det er bedre å koke vann og ha i kjøleskapet, koke nytt i vannkokeren når du skal bruke det, ha halvparten kaldt i flaska og bland med pulveret, rist ut og ha i det varme til slutt. Tadah!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå