Gå til innhold

Vann-ansamling i øret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sukk...ER redd hun har fått mye vann i øret etter bading...i badekaret eller etter sydenturen som vi kom hjem fra 28 okt. sist fredag så henta jeg ho tidlig i b.hagen grunnet ørevondt og feber. hun ble bra dagen etter.

så inatt så skrek hun av smerte og holdt seg for øret,så vi dro til legen som sa at hun ikke hadde betennelse enda,men at det var rødt og han så noe vann-annsamling..

sukk,,,jeg spruta mye vann på henne i badekaret igår... :( hun fikk mye vann i øret.... min feil....usj !

er så redd hun vil få varige men, noen prater om dren i øret osv..suk sukk...

håpe ho slipp det ..:!! går d over av seg selv...eller bør en stå å hoppe til en får ut det hersens vannet...????

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Væske i øret er i mellomøret, altså innenfor trommehinna. Du får ikke vann inn dit av bading...

Min eldste var såkalt "ørebarn", med væske i mellomøret og gjentatte ørebetennelser. Væskeansamlingen kommer av at passasjen fra mellomøret til svelget er for trang så væsken blir liggende. Øre-nese-hals-spesialisten som hadde oppfølgingen på mitt barn anbefalte oss å få barnet til å holde for nesen og lukke munnen og samtidig blåse hardt. Prøv selv, så kjenner du luften inni øret. Da presses væske ut.

Dren i øret er ikke farlig og slett ingen krise. Mitt barn fikk det. Det er en enkel og liten operasjon, og etterpå slipper de unna de gjentatte ørebetennelsene. Mitt barn hadde også nedsatt hørsel på den ene siden pga væskeansamlingene, og det ble normalisert etter at h*n fikk dren.

Ved ørebetennelse eller nesten-ørebetennelse er det vondt for barna å ligge flatt, og derfor skriker de ofte mye om natta. Et triks er å heve hodeenden på senga. Det fikser du ved å legge noen tykke bøker under sengebena.

• 2 uker senere...
Skrevet

Akupunktur funka fint på sønnen min når han hadde væske på mellomøret.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sønnen min er også et ørebarn. Han har hatt dren i begge ørene i to omganger, var satt opp til en tredje drens-innleggelse men så prøvde vi ørelys på han. Dette ser ut til å fungere fint for han :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...